حضور روزافزون افراد مسن در سیستم زندان‌های آمریکا

13:12 - 17 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۷۸۹۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
حضور روزافزون افراد مسن در سیستم زندان‌های آمریکا
جمعیت زندان‌‎های آمریکا با روندی روزافزون در حال پیر شدن است.

خبرگزاری میزان - داده‌های جدید اداره سرشماری آمریکا نشان می‌دهد که میانگین سنی این کشور به ۳۸.۹ سال رسیده است: افزایش سه سال و نیم در ۲۳ سال گذشته. 

به گزارش اندیشکده «پریسون پالیسی»، جمعیت زندان‌های آمریکا نیز با سرعتی بسیار سریع‌تر از جمعیت کلی آمریکا در حال پیر شدن است.

افزایش سالمندان در زندان‌های آمریکا

سالمندان بخش رو به رشدی از افرادی هستند که هر ساله در آمریکا دستگیر و زندانی می‌شوند؛ پیری جمعیت زندانی نتیجه یک سری تصمیمات و سیاست فاجعه‌بار در پلیس، صدور احکام، و ورود مجدد به زندان، در حدود نیم قرن گذشته در آمریکاست.

در حالی که زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها برای افراد در هر سنی ناسالم هستند، تعامل افراد مسن با این سیستم‌ها اگر کاملا کشنده نباشد، بسیار خطرناک است.

پیری در سراسر نظام حقوقی کیفری آمریکا

افراد مسن به طور فزاینده‌ای در تمام بخش‌های فرآیند حقوقی کیفری آمریکا گرفتار می‌شوند: دستگیری، بازداشت موقت، و زندان.

در سال ۲۰۰۰، سه درصد از کل دستگیری‌های بزرگسالان مربوط به افراد ۵۵ ساله یا بالاتر بود و تا سال ۲۰۲۱، این جمعیت مسن ۸ درصد از کل دستگیری‌های بزرگسالان را تشکیل می‌داد. 

بر اساس جدیدترین داده‌های موجود در مورد زندان‌های محلی در سراسر آمریکا، از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱، در طول همه‌گیری کرونا که به ویژه برای افراد مسن خطرناک بود، بخش جمعیت زندان‌های ۵۵ ساله و بالاتر به نسبت بیشتری افزایش یافت؛ ۲۴ درصد در مقایسه با میانگین افزایش ۱۵ درصدی در تمام گروه‌های سنی دیگر.

افزایش ۵ برابری در مقایسه با ۳ دهه گذشته

در همین حال، افراد مسن ۵ برابر سه دهه قبل، جمعیت زندانیان آمریکا را تشکیل می‌دهند؛ از سال ۱۹۹۱ تا ۲۰۲۱، درصد جمعیت زندانیان ایالتی و فدرال در سراسر این کشور با سن ۵۵ سال یا بیشتر از ۳ به ۱۵ درصد افزایش یافته است. 

این رشد با نگاهی به افرادی که در حال گذراندن حبس ابد هستند، شدیدتر دیده می‌شود: تا سال ۲۰۲۰، بیش از ۶۱ هزار سالمند محکوم به حبس ابد، ۳۰ درصد از افرادی که حبس ابد را سپری می‌کردند، دستکم ۵۵ سال سن داشتند.

خطرات پیری در زندان

زندان‌ها مکان‌های ناسالمی برای هر فردی در هر سنی هستند، اما نگه‌داشتن افراد مسن در حبس به ویژه خطرناک است؛ مجموعه‌ای از تحقیقات معتبر نشان می‌دهد که حبس به خودی خود پیری را تسریع می‌کند: افراد زودتر از آنچه خارج از زندان انتظار می‌رود با بیماری‌های مزمن و تهدیدکننده‌ای مواجه می‌شوند و علائم فیزیولوژیکی پیری در افراد جوان‌تر از حد انتظار رخ می‌دهد. 

علاوه بر این، برآورد محافظه‌کارانه بیش از ۴۴ هزار نفر از ۴۵ سال و بالاتر هر ساله در سلول‌های انفرادی در زندان‌های دولتی، در شرایطی که عمر را کوتاه می‌کند و می‌تواند برای سلامت جسمی، روانی و عاطفی مضر باشد، تجربه می‌کنند. 

سال‌ها محدودیت منابع، عدم دسترسی و کمبود کارکنان در مراقبت‌های بهداشتی زندان‌های آمریکا، وضعیتی را ایجاد کرده است که در آن هر سالی که در زندان سپری می‌شود، دو سال از امید به زندگی فرد کم می‌کند. 

همین کمبود منابع بهداشتی زندان که سلامت افراد مسن را به خطر می‌اندازد، نه تنها بی اثر است، بلکه بسیار گران‌قیمت هم است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *