نگرانی نهادهای حقوق بشری درباره مرگ زندانیان در زندان‌های تگزاس

13:25 - 16 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۳۲۲۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
نگرانی نهادهای حقوق بشری درباره مرگ زندانیان در زندان‌های تگزاس
نهاد‌های حقوق بشری درباره وضعیت بحرانی زندان‌های تگزاس در بحبوحه گرمای بی‌سابقه و مرگ و میر زندانیان ابراز نگرانی کرده‌اند.

خبرگزاری میزان - گرمای شدید و نبود تهویه مطبوع منجر به مرگ در زندان‌های تگزاس می‌شود و گروه‌های مدافع و وکلای زندانیان می‌گویند که با نبود تهویه مناسب در بسیاری از سلول‌های زندان‎ها در بحبوحه گرمای تابستان، زندانیان به دلیل دمای بالا بیمار می‌شوند و جان خود را از دست می‌دهند.

مرگ افراد پشت میله‌های زندان

به گزارش «channelnewsasia»، زندانیان و گروه‌های حامی به موضوعی دامن زده‌اند که به گفته آن‌ها کشتار افراد پشت میله‌های زندان در تگزاس است.

با نبود تهویه هوا در بسیاری از سلول‌ها همزمان با موج گرمای شدید، زندانیان در اثر دمای بالا بیمار می‌شوند و این بیماری در موارد بسیاری به مرگ منجر می‌شود.

این ایالت جنوبی در آمریکا در روز‌های گرم به شدت گرم می‌شود و رکورد گرمای روزانه خود را در ماه آگوست در چندین شهر از جمله آستین، هیوستون، دالاس و فورت ورث شکست.

هشدار گرما در بخش‌هایی از ایالت صادر شد و خدمات اورژانس شاهد افزایش بیماری‌های مرتبط با گرما بود.

دمای شدید در زندان‌ها

«مارسی ماری سیمونز»، زندانی سابق و همکار با یک گروه غیردولتی که از شرایط بهتر برای زندانیان حمایت می‌کند، می‌گوید که به جز زندانیان، افسران حاضر در زندان‌ها نیز تحت تأثیر گرما قرار می‌گیرند.

وی گفت: ما در مواقعی دوستانمان را می‌دیدیم که دچار تشنج ناشی از گرما می‌شوند.

عدم دسترسی به سیستم‌های خنک کننده

مقامات وزارت دادگستری جنایی تگزاس گفتند که در حال افزودن سیستم‌های خنک کننده به برخی زندان‌ها هستند که ۴۲ هزار نفر را در خود جای داده‌اند.
با این حال، هنوز حدود ۱۰۰ هزار زندانی در این ایالت بدون دسترسی مناسب به دمای سردتر باقی می‌مانند.

زندانیان سابق گفته‌اند که اقدامات انجام شده تاکنون موثر نبوده و بسیاری از کسانی که در حال گذراندن حبس هستند مجبور شده‌اند روی زمین بخوابند.

هنگامی که فردی به جرمی در تگزاس محکوم می‌شود، یا در یک زندان کوتاه مدت، جایی که قانون می‌گوید دمای هوا نباید از ۲۹ درجه سانتیگراد بالاتر برود، یا برای مدت طولانی‌تری در یک زندان بزرگ‌تر فرستاده می‌شود، چنین قانونی وجود ندارد که آن‌ها را از گرمای شدید محافظت کند.

مرگ ۵۰ زندانی در تابستان امسال

گزارش‌هایی از مرگ بیش از ۵۰ نفر در تابستان امسال در زندان‌های تگزاس بر اثر بیماری‌های ناشی از گرما وجود دارد.

با این حال مقامات زندان‌های تگزاس این موضوع را رد کرده و مدعی هستند که از سال ۲۰۱۲ تاکنون هیچ فردی در زندان‌ها در اثر گرما جان خود را از دست نداده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *