رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کل دادگستری استان لرستان، دستور رسیدگی سریع و تعیین تکلیف پرونده‌های مسن را صادر کرد

8:51 - 23 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۸۸۴۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان لرستان، دستور رسیدگی سریع و تعیین تکلیف پرونده‌های مسن را صادر کرد
رئیس کل دادگستری استان لرستان در جریان بازدید از دادگستری شهرستان خرم آباد، گفت: پرونده‌های معوق و مسن باید با برنامه‌ریزی در سریع‌ترین زمان ممکن تعیین تکلیف شوند.

خبرگزاری میزان - رئیس کل دادگستری استان لرستان همراه با معاونان منابع انسانی و امور فرهنگی، مالی و پشتیبانی، آمار و انفورماتیک و حقوق شهروندی دادگستری استان از دادگستری شهرستان خرم آباد بصورت میدانی بازدید و با قضات و کارکنان بصورت چهره به چهره دیدار و گفتگو کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سعید شهواری در این بازدید ضمن تسلیت سالروز شهادت امام زین العابدین علیه السلام و ایام اندوه محرم از زحمات همه کارکنان قضایی و اداری دادگستری شهرستان خرم آباد تقدیر و تشکر کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه چندین برنامه از چالش‌های مهم دادگستری است که باید برای پیشبرد اهداف این برنامه‌ها برنامه‌ریزی دقیق انجام داد، ابراز کرد: پیشرفت در این برنامه‌ها می‌تواند با ترسیم بهتری از چهره دادگستری استان لرستان به جلب اعتماد و افزایش رضایتمندی مردم کمک شایانی کند.

رئیس کل دادگستری استان لرستان اطاله دادرسی و طولانی شدن روند دادرسی را یکی از این موارد دانست و تاکید کرد: باید برای مسئله اطاله دادرسی برنامه‌ریزی دقیقی صورت گرفته و تلاش کنیم تا به معیار‌ها و شاخص‌های آن که توسط قوه قضاییه تعیین شده است برسیم.

رئیس شورای قضایی استان لرستان در ادامه با اشاره به اینکه وجود پرونده‌های معوق و مسن و شعب نامتعارف حکایت از وجود اطاله دادرسی دارد، تایید کرد: باید به حد نصاب متعارف موارد ذکر شده که توسط قوه پیش بینی شده است برسیم، زیرا اطاله دادرسی به نوعی تضییع حقوق مردم است.

وی با تاکید بر اینکه باید برای کاهش ورودی پرونده به محاکم استان لرستان چاره اندیشی و راهکار‌های کاهش ورودی پرونده‌ها را احصاء کرد، افزود: رسیدگی به پرونده‌های معوق و مسن باید در دستور کار قرار گیرد و با برنامه‌ریزی در سریع‌ترین زمان ممکن تعیین تکلیف شوند.

حجت الاسلام والمسلمین شهواری با اشاره به اینکه باید به سمت دادرسی الکترونیک و پرونده‌های بدون کاغذ پیش برویم، بیان کرد: اولین فایده این مسئله به صرفه و صلاح بودن است و از ابزار‌های نوین محسوب می‌شوند که باید از آن‌ها استفاده کنیم.

رئیس کل دادگستری استان لرستان با تاکید بر اینکه مسئله تکریم ارباب رجوع جلوه کار‌ها در دادگستری است و می‌تواند چهره دادگستری را مثبت نشان دهد، ابرازکرد: باید توجه ویژه‌ای به تکریم و حرمت نهادن به مراجعان به دادگستری داشت و مراجعان را با روی گشاده و خوشرویی اقناع کرد.

وی ضمن تاکید مجدد بر اینکه تکریم مراجعه کنندگان باید توسط تمامی کارکنان صورت گیرد، گفت: باید فرهنگ تکریم ارباب رجوع را نهادینه کنیم، زیرا با توجه به این امر بسیاری از مشکلات قوه قضاییه حل خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین شهواری مسئله نظارت بر حقوق شهروندی را برای دادگستری بسیار مهم دانست و گفت: توجه به حقوق شهروندی می‌تواند نقش بسزایی در افزایش رضایتمندی مردم داشته باشد بنابراین باید بر اجرای دقیق آن نظارت ویژه داشت.

رئیس کل دادگستری استان لرستان همچنین با تاکید بر اینکه تمامی روسای حوزه‌های قضایی استان باید نظارت جدی و همه جانبه نسبت به همکاران قضایی و اداری داشته باشند، ابراز کرد: نیروی انسانی سرمایه‌های هستند که وظیفه حفظ آن‌ها را داریم و در این راستا باید برنامه‌های فرهنگی را جدی گرفته و تقویت کنیم.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری بازدید

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *