با ورود دادستانی استان لرستان یک محکوم از قصاص نفس رهایی یافت

16:18 - 17 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۷۹۴۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
با ورود دادستانی استان لرستان یک محکوم از قصاص نفس رهایی یافت
با حضور دادستان عمومی و انقلاب مرکز و مدیرکل زندان‌های استان لرستان و برگزاری مراسم صلح و سازش و اعلام رضایت ۲ خانواده در پرونده پس از ۲ سال اختلاف، محکوم این پرونده با رهایی از قصاص نفس فرصت مجددی برای زندگی پیدا کرد.

خبرگزاری میزان - مراسم صلح و سازش بین ۲ خانواده در شهرستان خرم آباد با حضور دادستان عمومی و انقلاب مرکز، مدیر کل زندان‌های استان لرستان، جمعی از بزرگان، ریش سپیدان، اهالی منطقه، صلح یاران، قضات و مسئولان استانی برگزار شد.

در این مراسم داریوش شاهون‌وند با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم آیه ۲۰۸ سوره بقره می‌فرمایند: یا أَیهَا الَّذینَ آمَنُوا ادْخُلُوا فِی السِّلْمِ کَافَّةً وَ لا تَتَّبِعُوا خُطُواتِ الشَّیطانِ إِنَّهُ لَکُمْ عَدُوٌّ مُبین‏.
اى کسانى که ایمان آورده‏اید! همگى در صلح و آشتى درآیید و از گام هاى شیطان، پیروى نکنید که او دشمن آشکار شما است‏، افزود: از مفهوم آیه استنباط مى‏شود که صلح و آرامش تنها در پرتو ایمان امکان‏پذیر است.

وی افزود: یعنی صرف اتکا بر قوانین مادى، هرگز جنگ و ناامنى و اضطراب از دنیا بر چیده نخواهد شد، زیرا عالم ماده، و علاقه به آن، همواره سرچشمه کشمکش‌ها و تصادم‌ها است و اگر نیروى معنوى ایمان، آدمى را کنترل نکند، صلح غیر ممکن است.

از دعوت عمومى آیه، که همه مؤمنان را بدون استثنا از هر زبان و نژاد و منطقه جغرافیایى و قشر اجتماعى، به صلح و صفا دعوت مى‏کند، استفاده مى‏شود که در پرتو ایمان به خدا، تشکیل حکومت واحد جهانى که صلح در سایه آن همه جا آشکار گردد امکان‏پذیر است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان لرستان ادامه داد: خداوند در قرآن کریم نه تنها دستور به صلح و آشتی داده، بلکه به آشتی دادن بین یکدیگر نیز دستور داده و می‌فرماید: روابط بین خودتان را اصلاح کنید، بنابراین اصلاح ذات البین و ایجاد تفاهم و زدودن کدورت‌ها و دشمنی‌ها و تبدیل آن به صمیمیت و دوستى، یکى از مهم‌ترین برنامه‏هاى اسلامى است.

وی افزود: در تعلیمات اسلامى به اندازه‏اى به این موضوع اهمیت داده شده که به عنوان یکى از برترین عبادات معرفى شده، امیرمؤمنان على (ع) در آخرین وصایای خود در هنگامى که در بستر شهادت بود، به فرزندانش فرمودند: «انى سمعت جدکما رسول اللَّه (ص) یقول: اصلاح ذات البین افضل من عامة الصلاة و الصیام‏» از جد شما پیامبر (ص) شنیدم: اصلاح رابطه میان مردم از انواع نماز و روزه مستحبّ هم برتر است.

شاهون وند همچنین تاکید کرد: اگر چه دسترسی به محاکم دادگستری حق شهروندان است و آنان حق مراجعه به مراجع رسمی برای حل اختلافات خود را دارند، اما همیشه توصیه شده است که اختلافات از طریق صلح و سازش حل و فصل شوند.

در این مراسم که با حضور بیش از ۴۰۰ نفر از شهروندان خرم آباد برگزار شد ۲ خانواده دارای اختلاف با اعلام رضایت خود در حضور خیران و مصلحان به پرونده این نزاع و قصاص نفس خاتمه دادند و موجبات رهایی محکوم این پرونده از قصاص نفس را فراهم کردند.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادستانی سازش

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *