مرگ یک کودک پناهجو در آمریکا

13:27 - 21 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۸۵۶۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
مرگ یک کودک پناهجو در آمریکا
یک کودک پناهجوی دیگر قربانی سیاست ضد مهاجرتی آمریکا شد.

خبرگزاری میزان – یک کودک پناهجوی ۳ ساله در جریان یکی از سیاست‌های ضد مهاجرتی آمریکا در قالب انتقال پناهجویان از «تگزاس» به «شیکاگو» جان خود را از دست داد.

به گزارش «گاردین»، اداره مدیریت اورژانس ایالت «تگزاس» آمریکا اعلام کرد که یک دختر ۳ ساله پناهجو اهل ونزوئلا که همراه گروهی از مهاجران با اتوبوس از «تگزاس» به «شیکاگو» منتقل می‌شد، در یک بیمارستان در ایالت «ایلینوی» جان خود را از دست داد.

بیانیه مذکور می‎گوید که این کودک در جریان انتقال با اتوبوس دچار مشکل شد و برای دریافت مراقبت‌های پزشکی بیشتر به یک بیمارستان محلی در «ایلینوی» منتقل شد.

مرگ این کودک در همان بیمارستان اعلام شد؛ گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد که این اتفاق عصر روز پنجشنبه رخ داد.

مقام‌های «تگزاس» علت مرگ این کودک را اعلام نکردند؛ آن‌ها فقط اعلام کردند که هیچ یک از مهاجران هنگام سوار شدن به اتوبوس علائم تب یا بیماری نداشتند.

هنوز مشخص نیست که کودک مذکور مورد کالبدشکافی قرار گرفته است یا خیر.

مقام‌های «ایلینوی»، می‌گویند که به دلیل وقوع این حادثه در منطقه «شیکاگو»، تحقیقات توسط اداره بهداشت عمومی «ایلینوی» انجام می‌شود.

موضوع مرگ این کودک ۳ ساله مهاجر در حالی رسانه‌ای شده که اطلاعاتی درباره هویت این کودک هنوز منتشر نشده است.

«گِرِگ ابوت»، فرماندار «تگزاس» می‌گوید که روند انتقال مهاجران از این ایالت به دیگر شهر‌ها را متوقف نمی‌کند، حتی اگر چنین درخواستی به وی ارائه شود.

فرماندار «ایلینوی»، گفته است کاری که «ابوت» می‌کند، سیاسی‌ترین کار ممکن در زمینه مهاجر است.

«تگزاس» از سال گذشته بیش از ۳۰ هزار مهاجر را به شهر‌های تحت کنترل دموکرات‌ها در آمریکا منتقل کرده است؛ این اقدام بخشی از ماموریت مرزی گسترده فرماندار «تگزاس» موسوم به عملیات ستاره تنها است.

علاوه بر «شیکاگو»، اتوبوس‌های حامل مهاجران از «تگزاس» به «واشنگتن»، «نیویورک»، «فیلادلفیا»، «دنور» و «لس آنجلس» اعزام شدند.

در سال جاری میلادی تاکنون چندین کودک مهاجر و پناهجو در بازداشت آمریکا جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *