مرگ ۱۰ پناهجو در مرز‌های آمریکا

9:43 - 25 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۳۷۴۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
مرگ ۱۰ پناهجو در مرز‌های آمریکا
موج گرمای شدید در هفته‌های اخیر موجب افزایش مرگ پناهجویان در مرز‌های جنوبی آمریکا شده است.

خبرگزاری میزان - گشت مرزی آمریکا بقایای اجساد ۱۰ مهاجر را در آخر هفته ۸ تا ۹ جولای در میان موج گرمای طولانی در تگزاس و آریزونا پیدا کرد. 

بر اساس گزارش‎ها، ۷۰ مهاجر دیگر در ماه ژوئن در امتداد مرز بهبود یافته‌اند؛ تغییرات آب و هوایی تشدید شده، مرز‌های آمریکا را در گرم‌ترین ماه‌های تابستان مرگبارتر می‌کند.

در «ایگل پس» تگزاس، محل غرق شدن مکرر مهاجران، دولت محلی تگزاس در حال آزمایش یک «دیوار» از گوی‌های شناور در وسط رودخانه برای جلوگیری از ورود مهاجران احتمالی است.

این موضوع و سایر اقدامات دولت ایالتی انتقاد مدافعان محیط زیست و همچنین فعالان مهاجرتی و حتی گارد مرزی را به همراه داشته که می‌گویند این اقدام روند نجات پناهجویان گرفتار را دشوارتر می‌کند.

مهاجرت ژوئن در مرز آمریکا و مکزیک به شدت کاهش یافت، در پاناما تا حدودی کاهش داشته و در هندوراس در حال افزایش است.

داده‌های اولیه حاکی از کاهش ۳۹ درصدی دستگیری پناهجویان از سوی گشت مرزی از ماه می‌ تا ژوئن است.

قانون سختگیرانه دولت بایدن 

این امر به دلیل قانون سختگیرانه دولت بایدن است که پس از پایان سیاست موسوم به «عنوان ۴۲» وضع شد که دسترسی به پناهندگی را محدود می‌کند و همچنین سرکوب پناهجویان را در مکزیک افزایش می‌دهد.

داده‌های ژوئن پاناما حاکی از کاهش ۲۴ درصدی مهاجرت از طریق منطقه مرگبار «دارین گپ» نسبت به ماه می‌ است، با این حال، داده‌های هندوراس افزایش شدید مهاجرت را در ۹ روز اول جولای نشان می‌دهد.

مرگ به دلیل گرما و شرایط خطرناک

«جیسون اونز»، رئیس گشت مرزی، گفت که دقیقا در آخر هفته ۸ تا ۹ جولای، ماموران بقایای اجساد ۱۰ نفر را پیدا کردند که در منطقه مرزی آمریکا و مکزیک به دلیل گرما و شرایط خطرناک جان خود را از دست داده بودند.

داده‌های قبلی نیز مرگ چند پناهجو را در امتداد مرز آمریکا و مکزیک در اوایل ماه جولای بر اثر گرمای هوا ثبت کرده‌اند.

این‌ها گرم‌ترین ماه‌های سال در منطقه مرزی آمریکا و مکزیک هستند و پدیده‌های «گنبد گرمایی» - نتیجه تغییرات مربوط به تغییرات آب و هوایی در جریان و تغییر بسیار قوی جریان اقیانوسی ال‎نینو در سال ۲۰۲۳ - روز‌های متوالی سه‌گانه را به همراه داشته است. 

گرمای تاریخی در مناطق مرزی آمریکا تلفات سنگینی را بر ساکنان با دسترسی ناکافی به تهویه مطبوع و البته بر جمعیت مهاجر وارد می‌کند؛ هم کسانی که به دنبال عبور از مرز آمریکا هستند و هم کسانی که در شمال مکزیک منتظر قرار ملاقات پناهندگی هستند.

داده‌های ارسال شده به وب‌سایت خبری محافظه‌کار «سنتر اسکوئر» از پرسنل گشت مرزی حاکی از آن است که ماموران بقایای ۷۰ مهاجر مرده را در نزدیکی مرز آمریکا و مکزیک در ماه ژوئن پیدا کرده‌اند.

به گزارش «wola»، بخش «دلریو» گشت مرزی در اواسط تگزاس، کشنده‌ترین بخش از ۹ بخش مرزی جنوبی گشت مرزی آمریکا بود و اجساد ۲۲ مهاجر در ماه گذشته در آن پیدا شد.

در بخش ال‎پاسو گشت مرزی، که شامل نیومکزیکو است، رئیس این بخش در اوایل ماه جولای گزارش داد که ماموران بیش از ۷۰ مرگ مهاجر را در صحرای دورافتاده نیومکزیکو از اکتبر ۲۰۲۲ ثبت کرده‌اند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *