رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مرگ یک کودک در مرکز مهاجرتی آمریکا

14:01 - 01 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۰۷۵۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
مرگ یک کودک در مرکز مهاجرتی آمریکا
مراکز مهاجرتی در آمریکا در سال‌های اخیر به محل مرگ‌ومیر کودکان مهاجر تبدیل شده‌اند.

خبرگزاری میزان – یک کودک ۵ ساله مهاجر پس از ابتلا به بیماری در مرکز مهاجرتی شیکاگو ایالت ایلینوی آمریکا بر اثر سپسیس درگذشت.

سپسیس، واکنش شدید بدن به عفونت و یک بیماری تهدیدکننده زندگی است؛ عفونت‌هایی که به سپسیس منجر می‌شوند اغلب در ریه، مجاری ادراری، پوست یا دستگاه گوارش شروع می‌شوند و در صورت درمان نشدن به موقع، به سرعت منجر به آسیب بافت‌ها، نارسایی اندام‌ها و مرگ می‌شود.

به گزارش اِی‌بی‌سی، کالبد شکافی نشان می‌دهد پسر ۵ ساله مهاجری که در یک مرکز مهاجرتی در شیکاگو بیمار شده بود، در ۱۷ دسامبر ۲۰۲۳ (۲۶ آذر ۱۴۰۲) بر اثر سپسیس درگذشت.

این پسربچه مهاجر در یک سوله در شیکاگو که به‌عنوان سرپناه مهاجران در نظر گرفته شده، زندگی می‌کرد.

مرگ این کودک، نگرانی‌ها درباره شرایط مراکز مهاجرتی به‌ویژه در شیکاگو و واکنش مقام‌های این شهر به حضور مهاجران را تشدید کرد.

مقام‌های شیکاگو و دیگر شهر‌های شمالی آمریکا می‌گویند که برای یافتن سرپناه جهت اسکان مهاجرانی که با اتوبوس از ایالت‌های مرزی مانند تگزاس به این شهر‌ها منتقل شده‌اند، دچار مشکل هستند.

در اوایل ماه جاری میلادی، صد‌ها مهاجر در انتظار فرآیند رسیدگی به درخواست مهاجرتی خود در فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های پلیس شیکاگو مستقر شده بودند؛ برخی از آن‌ها در پیاده رو‌ها شهر چادر زده بودند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *