همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بسیج مستضعفین برای اشتغال‌زایی و محرومیت‌زدایی

14:42 - 09 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۶۵۷۰
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بسیج مستضعفین برای اشتغال‌زایی و محرومیت‌زدایی
کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بسیج مستضعفین با امضای تفاهم‌نامه‌ای توانمندسازی اقتصادی و اشتغال‌زایی، مسکن مددجویی و محرومیت‌زدایی مردم‌پایه را دنبال خواهند کرد.

خبرگزاری میزان - مراسم انعقاد تفاهم‌نامه جامع همکاری کمیته امداد امام خمینی رحمه‌الله علیه و سازمان بسیج مستضعفین با حضور سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، سردار محمد زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور و سیدمرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) به صورت گفت‌وگوی تصویری با مراکز استان برگزار شد.

محور‌های این تفاهم توانمندسازی اقتصادی و اشتغال‌زایی، نهضت کمک‌های مؤمنانه و معیشتی، مشارکت‌های‌مردمی، بهداشت و درمان، مسکن مددجویی و محرومیت‌زدایی مردم‌پایه و دانش بنیان است.

در این مراسم سردار زهرایی گفت: این تفاهم‌نامه سندمحور است و گفتمان جهادی پررنگ با سایر نهاد‌ها و توجه به شبکه‌سازی و مسکن محرومان نیز از دیگر مشخصات این تفاهم‌نامه است.

همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بسیج مستضعفین برای اشتغال‌زایی و محرومیت‌زدایی

آبرسانی به هزار و ۱۰۰ روستای محروم توسط سازمان بسیج و وزارت نیرو

در ادامه برنامه، آیین بهره‌برداری از آبرسانی به یک هزاروصدمین روستای محروم کشور در قالب طرح "بسیج آبرسانی" برگزار شد و سردار سلیمانی،  رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: کار آبرسانی به نقاط مختلف کشور با انعقاد قرارداد بین سازمان بسیج و وزارت نیرو از ۱۴ ماه پیش آغاز شد و امروز به هزار و ۱۰۰ روستای محروم آبرسانی انجام می‌شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: ۳۵۰۰ گروه جهادی در کشور در این طرح مشارکت داشتند و این طرح تا بهره‌مندی همه روستا‌های دارای تنش آبی از آب سالم ادامه دارد.

وی ادامه داد: احداث بیش از ۴ هزار کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع و بیش از ۱۰۰ هزار متر مکعب مخزن ذخیره آب، حفر بیش از ۱۲۰ حلقه چاه و ساخت بیش از ۷۰ ایستگاه پمپاژ آب از مشخصات عملیات اجرایی صورت گرفته در طرح بهره برداری امروز است.

در ادامه این مراسم سید مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز با بیان اینکه محرومیت‌زدایی و خدمات رسانی به نیازمندان از اهداف مهم نظام جمهوری اسلامی ایران است گفت: تفاهم‌نامه جامع همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بسیج مستضعفین بیشتر بر پایه مردم و شرکت‌های دانش‌بنیان استوار است.

وی با بیان اینکه مردمی کردن اقدامات جهادی بسیج و امدادرسانی به مناطق محروم و کم برخوردار اقدام مبارکی است ادامه داد: خدمت به خانواده‌های نیازمند و کودکان بی‌سرپرست از اقدامات ماندگاری است که باعث قوام انقلاب اسلامی می‌شود.

انتهای پیام/

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *