آزادی بیان؛ بهانه غرب برای حمله به مسلمانان

9:55 - 20 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۲۸۵۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
آزادی بیان؛ بهانه غرب برای حمله به مسلمانان
ادعای آزادی بیان در غرب تنها ابزار و بهانه‌ای برای حمله و اعمال فشار به مسلمانان است.

خبرگزاری میزان - سوزاندن قرآن کریم در مقابل مسجدی در استکهلم نخستین حادثه از این دست در سوئد نبوده و بعید است آخرین مورد باشد. 

به عنوان مثال، در ماه ژانویه، یک شهروند هلندی اقدام به هتک حرمت قرآن در مقابل سفارت ترکیه در پایتخت سوئد کرد. 

این امر موجی از خشم را در میان مسلمانان سراسر جهان برانگیخت و ترکیه را بر آن داشت تا به موضع خود در مورد عضویت سوئد در ناتو پایبند بماند.

این حمله اخیر به مقدسات مسلمانان در روز عید قربان، جشن بزرگ مسلمانان، با تایید رئیس جمهور سوئد و حمایت قانونی دادگاه‌ها رخ داد و افسران پلیس از این جنایتکار محافظت کردند.

اعمال جنایتکارانه و توهین به مسلمانان در اروپا

اعمال جنایتکارانه و توهین به مسلمانان و اسلام دیگر در اروپا ارزش خبری ندارد؛ از کاریکاتور‌های بدنام «شارلی ابدو» در فرانسه گرفته تا آتش زدن مساجد و آتش گشودن به نمازگزاران، چنین حوادثی در آلمان، هلند و دانمارک و جا‌های دیگر رخ داده است.

این امر حاکی از تحولی خطرناک در روابط غرب و کشور‌های مسلمان است که صرفا به صدور بیانیه‌های محکومیت این حمله اخیر بسنده کرده‌اند.

نفرت اروپا از اسلام از گذشته تا استعمار و تهاجمات و اشغال‌های عراق و افغانستان، ریشه عمیقی داشته است.

هنگامی که اروپا به آنچه می‌خواست رسید، از طریق سیستم آموزشی و قوانین تبعیض‌آمیز که جوامع مسلمان در سراسر این قاره را هدف قرار می‌داد، به توطئه علیه اسلام و مسلمانان ادامه داد.

نژادپرستی تهاجمی اکنون در بسیاری از کشورها، به ویژه کشور‌های حامی کابینه رژیم صهیونیستی رواج دارد و همه این‌ها به خوبی مستند شده است.

دفاع از نژادپرستان شرور

دفاع از نژادپرستان شرور که به مقدسات مسلمانان توهین می‌کنند و به آن‌ها پوشش قانونی در پوشش «آزادی بیان» می‌دهند، برای دولت‌های غربی پوچ است، در صورتی که انتقاد، سوء استفاده یا حمله مشابه به موضواعت دیگر مجازات حبس دارد. 

وقتی چنین اتفاقی می‌افتد، هیچ آزادی بیان یا عقیده‌ای اولویت ندارد؛ برخلاف مسلمانان، گروه‌های دیگر در اروپا و جا‌های دیگر در جامعه‌ای که به سرعت در حال تبدیل شدن به یک جامعه بدون وجدان است، تحت حمایت قانون هستند.

قدرت گرایش‌های نژادپرستانه در سیاست اروپا و تبدیل آن‌ها به جریان‌های اصلی، در قوانین کشور‌های اروپایی و در نتیجه سیستم قضایی آن‌ها منعکس می‌شود. 

نفی حقوق برابر اقلیت‌ها

طعنه آمیز است که این کشور‌ها از شعار‌های دموکراسی، آزادی و سکولاریسم برای نفی حقوق برابر اقلیت‌ها استفاده می‌کنند. 

«آزادی، برابری، برادری» برای همه افراد در فرانسه، به غیر از مسلمانان و ایمانشان، صدق می‌کند.

کشور‌های مسلمان باید راهبرد روشنی برای مقاومت در برابر این دشمنی غرب علیه مسلمانان و اسلام داشته باشند؛ منافع سیاسی و اقتصادی نباید اولویت داشته باشند، مسلمانان در حال حاضر با مردم و دولت‌هایی روبرو هستند که خصومت آن‌ها ناشی از ایدئولوژی‌های مخرب است.

به گزارش میدل ایست مانیتور، از آزادی بیان در غرب برای پوشش حملات علیه اسلام و مسلمانان استفاده می‌شود. وقت آن رسیده است که این حمله به حساسیت‌ها و مقدسات جدی گرفته شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: آزادی بیان غرب

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *