رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

انصراف شهروند سوئدی از آتش زدن تورات

17:51 - 24 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۳۶۸۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
تعداد نظرات: ۱ دیدگاه
انصراف شهروند سوئدی از آتش زدن تورات
مراسم آتش زدن تورات در سوئد با انصراف شهروند سوئدی از این اقدام، به انتقاد از هتک حرمت کتب آسمانی و لزوم تعیین محدودیت‌هایی برای آزادی بیان ختم شد.

خبرگزاری میزان – شهروند سوئدی که از پلیس این کشور مجوز آتش زدن تورات را دریافت کرده بود، ضمن خودداری از این اقدام، چنین کاری را شرم آور خواند.

به گزارش «thenationalnews»، شهروند سوئدی که از پلیس این کشور برای آتش زدن تورات در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در «استکهلم»، پایتخت این کشور مجوز گفته بود، امروز در حضور خبرنگاران و پلیس اعلام کرد که قصد چنین کاری را نداشته و هدفش انتقاد از کسانی بوده که اخیرا به قرآن کریم در سوئد اهانت کردند.

وی گفت: قصد داشتم نشان دهم که آزادی بیان هم محدودیت‌هایی دارد که باید در نظر گرفته شود؛ ما باید به هم احترام بگذاریم؛ ادامه چنین روند اهانت آمیز و هتاکانه‌ای سبب بروز درگیری می‌شود؛ هدفم این بود که نشان دهم چنین کار‌هایی درست نیست.

این شهروند سوئدی در پی هتک حرمت به قرآن کریم در سوئد، از پلیس این کشور مجوز آتش زدن انجیل و تورات را دریافت کرده بود.

سفیر رژیم صهیونیستی در سوئد در پی اقدام شهروند سوئدی مبنی بر خودداری از آتش زدن تورات مدعی شد که باید راهی برای جلوگیری از هتک حرمت کتب مقدس پیدا شود.

سخنگوی پلیس سوئد نیز ادعا کرد که مجوز‌های این چنینی برای تجمع و نه سوزاندن کتب مقدس صادر می‌شوند و پلیس چنین اقداماتی را تایید نمی‌کند.

در سال جاری، پلیس سوئد دو بار مجوز هتک حرمت به قرآن کریم را صادر کرد؛ یک بار در ماه ژانویه در مقابل سفارت ترکیه در سوئد و یک بار در ماه ژوئن در مقابل مسجد اصلی «استکهلم».

هر دوی این حوادث به محکومیت گسترده از سوی کشور‌ها و جهان اسلام منجر شد.

هماهنگ کننده اتحادیه اروپا برای مبارزه با نفرت ضد مسلمانان مدعی شده که اتحادیه اروپا هتک حرمت قرآن کریم را محکوم می‌کند، اما این به کشور‌های عضو بستگی دارد که آیا آن را ممنوع کنند یا خیر.

انتهای پیام/


م عبدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
0
0
جهاد تبیین یعنی روشنگری و بصیرت این سهر وند سوئدی. هزاران آفرین که عواقب هتاکی و آتش زدن کتاب های مقدس رو به این خوبی روشن کردی. دست مریزاد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *