رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رویکرد دوگانه غرب در موضوع اوکراین و فلسطین/التمیمی، قربانی ماشین کشتار رژیم صهیونیستی

7:30 - 21 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۶۹۱۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
رویکرد دوگانه غرب در موضوع اوکراین و فلسطین/التمیمی، قربانی ماشین کشتار رژیم صهیونیستی
جامعه بین‌المللی و به خصوص کشور‌های غربی در حالی با موضوع و حوادث اوکراین در یک سال اخیر ابراز همدردی کرده‌اند که درباره شنیع‌ترین جنایات علیه کودکان فلسطینی سکوت اختیار کرده‌اند.

خبرگزاری میزان - همبستگی با اوکراین، اما نه فلسطین؟ این یک نفاق بزرگ است؛ اعمال متناقض غرب در رابطه با رژیم صهیونیستی بسیار آشکار شده است.

«محمد هیثم التمیمی» تنها دو سال داشت که در کرانه باختری اشغالی هدف اصابت گلوله نظامیان صهیونیست قرار گرفت و به شهادت رسید.

«التمیمی» به عنوان یکی دیگر از کودکان قربانی ماشین کشتار رژیم صهیونیستی است که درباره اقدامات وحشیانه آن در اراضی فلسطین سکوت می‌شود.

«محمد هیثم التمیمی»، خردسال‌ترین کودک فلسطینی از میان ۲۷ کودک فلسطینی بود که امسال در غزه و کرانه باختری از سوی رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند.

جنگ اوکراین و مواضع غرب

غرب هرگز در حمایت از اوکراین متحدتر از حال حاضر نبوده و هرگز در دفاع از اشغال غیرقانونی فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی تزلزلی به خود راه نداده است؛ ریاکاری زیربنای این پویایی بسیار وحشتناک است.

این دنیایی است که دولت‌ها، رسانه‌های اصلی و مبلغان رژیم صهیونیستی در غرب هرگز آن را نمی‌گویند.

رژیم صهیونیستی در شکل کنونی خود یک رژیم فاشیستی است با ظلم نظام‌مند و ساختاری بر مردم فلسطین نه به نام امنیت، بلکه به نام «ملی گرایی قومی».

زبان ترسو که مفسران جریان اصلی هنگام گزارش در مورد رژیم آپارتاید صهیونیستی و حملات بی وقفه آن به مردم فلسطین به کار می‌برند، قدردانی از موفقیت لابی طرفدار رژیم صهیونیستی در غرب در نظارت بر نحوه گزارش این موضوع است.

با سرقت بی‎امان از سرزمین فلسطین، بیرون راندن معمول فلسطینی‌ها از خانه‎هایشان و اعمال قتل و خشونت مداوم، چنین افرادی در دنیای امروز بی‎رحمانه مورد تحقیر و تنبیه قرار می‎گیرند.

به همین دلیل بی‌عدالتی در مورد تجربیات زیسته فلسطینیان چنان عادی شده است که تنها می‌توان از سرسختی و شجاعت آن‌ها در برابر آن شگفت زده شد.

رژیم صهیونیستی یک «دموکراسی» نیست بلکه یک رژیم استعماری شهرک‎نشین است که خود را به شکل یک «کشور» درآورده است.

یک نویسنده در این باره می‌گوید: هر جمعیت بومی در جهان تا زمانی که کوچکترین امیدی به رهایی از خطر استعمار شدن داشته باشد، در برابر مستعمرات مقاومت می‌کند؛ این همان کاری است که عرب‎ها در فلسطین انجام می‌دهند و تا زمانی که بارقه‌ای از امید وجود دارد که بتوانند از تبدیل «فلسطین» به «سرزمین اسرائیل» جلوگیری کنند، در انجام آن پافشاری خواهند کرد.

موضوع فلسطین و اوکراین

به گزارش «مورنینگ استاندارد»، با بازگشت به موضوع اصلی، شباهت‌هایی که اکنون بین اوکراین و رژیم صهیونیستی وجود دارد، چشمگیر است؛ اگرچه اوکراین یک پروژه شهرک نشینی-استعماری نیست، اما بدرفتاری با اقلیت قومی آن در جنوب و شرق اوکراین از سال ۲۰۱۴ به همان اندازه قتل عام بوده که رژیم صهیونیستی با فلسطینی‌ها انجام داده است.

هر دو در زهر «ملی گرایی قومی» غرق می‌شوند و هر دو رژیم‌های تابع آمریکا هستند که وابسته به حمایت بزرگ اقتصادی واشنگتن هستند.

شهادت «التمیمی» به دست سربازان رژیم آپارتاید صهیونیستی، نشان دهنده اتهام محو شدن وضعیت موجود در «غرب جمعی» است.

حق فلسطینیان برای مقاومت در برابر ظلم و اشغال آن‌ها در حقوق بین‌الملل ذکر شده است؛ حق آن‌ها این نیست که از سوی صهیونیست‌ها سرکوب و اشغال شوند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *