هتک حرمت قرآن؛ تازه‎ترین جنایت صهیونیست‎ها در اراضی فلسطینی

13:31 - 03 تير 1402
کد خبر: ۴۷۱۹۵۸۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
هتک حرمت قرآن؛ تازه‎ترین جنایت صهیونیست‎ها در اراضی فلسطینی
روند تحولات در اراضی اشغالی و کرانه باختری به خوبی نشان دهنده حرکت صهیونیست‌ها در مسیر اسلام ستیزی جاری در کشور‌های غربی حامی این رژیم است.

خبرگزاری میزان – جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان هر بار چهره‌ای جدید می‌یابد؛ از به راه انداختن قتل عام‌ها تا مسموم کردن منابع آب فلسطینی‌ها؛ از هتک حرمت مسجدالاقصی تا یورش شهرک نشینان صهیونیست؛ ...

سکوت حامیان غربی رژیم صهیونیستی در برابر جنایت‌های این رژیم سبب شده تا صهیونیست‌ها گستاخ‌تر شده و سناریو‌های مختلف جنایت را علیه فلسطینیان اجرا کنند؛ صهیونیست‌ها در حالی دست به جنایت علیه فلسطینی‌ها می‌زنند که اطمینان دارند حامیان غربیشان مانع هرگونه مجازات آنان شده و امنیت آنان در برابر هرگونه چالش حقوقی و قضایی را تضمین می‌کنند.

هتک حرمت قرآن؛ تقلید صهیونیست‌ها از حامیان غربی

به تازگی اخباری مبنی بر توهین به قرآن کریم و هتک حرمت یک مسجد در کرانه باختری از سوی شهرک نشینان رژیم صهیونیستی منتشر شد.

بر اساس گزارش‌ها، شماری از شهرک نشینان صهیونیست که نقاب بر چهره داشتند، روز چهارشنبه گذشته ضمن هتک حرمت قرآن کریم اقدام به آتش زدن یک مدرسه، چند خانه و مسجد کردند.

بر اساس گزارش «جروزالم پست»، در پی این حادثه هیچ بازداشتی صورت نگرفت.

«یش دین»، سازمان حقوق بشری فعال در اراضی اشغالی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که حمله شهرک نشینان اقدام ارتش و پلیس برای متوقف کردن آنان را در پی نداشت.

آنچه مشخص است، صهیونیست‌ها درس اسلام ستیزی و جنایت علیه مسلمانان را به خوبی از حامیان غربی خود آموخته و گام به گام در مسیر از پیش رفته آنان حرکت می‌کنند؛ هتک حرمت قرآن، اقدامی است که با وجود اعتراض‌های مکرر کشورهای مسلمان در کشورهای اروپایی به عنوان نمودی از آزادی بیان ادعایی رخ می‌دهد.

صهیونیست‌ها به دنبال به راه انداختن قتل عام سازمان فلسطینیان

هتک حرمت قرآن و مسجد از سوی شهرک نشینان صهیونیست در حالی رخ داد که آن‌ها شب پیش از این حادثه نیز به چند شهر فلسطینی نشین در کرانه باختری یورش برده، خودرو‌های آنان را آتش زده، اراضی کشاورزی را به آتش کشیده، خانه‌ها را تخریب کردند؛ اقدام‌هایی که یادآور قتل عام اوایل سال جاری در روستای حواره بود.

صد‌ها شهرک نشین صهیونیست مسلح در روز چهارشنبه به یک شهر فلسطینی نشین در کرانه باختری یورش برده و یک جوان فلسطینی را به شهادت رساندند.

آنچه مشخص است این که هدف شهرک نشینان صهیونیست از این اقدام‌ها، تحریک فلسطینیان به خشونت و به راه انداختن قتل عام سازمان یافته است.

حامیان غربی؛ الگوی اسرائیل در جنایت و خشونت علیه فلسطینی‌ها

جنایت ها، خشونت‌ها و هتک حرمت‌های رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان در حالی ادامه دارد که کشور‌های غربی و در راس آن‌ها آمریکا همچنان این رژیم را زیر چتر حمایت خود دارند.

آن‌ها همچنان مانع پاسخگویی رژیم صهیونیستی درباره جنایت‌های خود می‌شوند؛ با سکوت در برابر جنایت‌های صهیونیست‌ها علیه فلسطینی‌ها به این جنایت‌ها مشروعیت می‌دهند؛ کمک‌های نظامی و تسلیحاتی خود را به اراضی اشغالی گسیل می‌دارند؛ و جالب این که به الگویی برای اسلام ستیزی از سوی صهیونیست‌ها تبدیل شده اند.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اهانت صهیونیست‌ها به قرآن کریم اظهار کرد: یورش وحشیانه صهیونیست‌ها به مساجد و اهانت به قرآن کریم، تخریب منازل، کشتار روزانه کودکان و زنان و مردم بی دفاع فلسطین نشانه عدم پایبندی رژیم جعلی به هیچ خط قرمزی در تعدی و تجاوز به مقدسات دینی و حقوق بشر است.

وی تاکید کرد: سکوت همراه با حمایت دولت‌های غربی، آن‌ها را در این وحشیگری جسورتر می‌کند.

وزارت خارجه ترکیه نیز اعلام کرد که عمیقا نگران افزایش تنش است و هتک حرمت قرآن در یکی از مساجد کرانه باختری را محکوم کرد.

این وزارتخانه همچنین تاکید کرد: ما همچنین حملات گروه‌های شهرک نشین در مناطق مختلف کرانه باختری و کشته شدن یک غیرنظامی فلسطینی توسط نیرو‌های اسرائیلی را محکوم می‌کنیم.

از سوی دیگر امارات از مقام‌های رژیم صهیونیستی خواست تا از تشدید تنش‌ها کاسته و از اقداماتی که باعث تشدید تنش و خشونت در سرزمین‌های فلسطینی می‌شود، اجتناب کنند.

به صدا درآمدن زنگ هشدار رشد خشونت در کرانه باختری

شدت جنایت‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری به جایی رسیده که کمیسر حقوق بشر سازمان ملل و اتحادیه اروپا نسبت به ادامه خشونت‌ها در کرانه باختری و حملات شهرک نشینان به روستاییان فلسطینی ابراز نگرانی کردند.

«فولکر تورک»، مسئول حقوق بشر سازمان ملل گفت: خشونت در این هفته خطر خارج شدن مارپیچ از کنترل، ناشی از لفاظی‌های تند سیاسی و تشدید استفاده از تسلیحات نظامی پیشرفته توسط اسرائیل را دارد.

این مقام سازمان ملل با اشاره به این که استفاده تشدید شده رژیم صهیونیستی از تسلیحات به طور کلی با انجام خصومت‌های مسلحانه بیشتر مرتبط است تا با عملیات اجرای قانون تاکید کرد: اسرائیل باید فورا سیاست‌ها و اقدامات خود در کرانه باختری اشغالی را مطابق با استاندارد‌های بین‌المللی حقوق بشر، از جمله حفاظت و احترام به حق حیات، از نو تنظیم کند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *