وزیر کار: یارانه نقدی قطع نمی‌شود

11:47 - 31 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۹۱۰۱
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
وزیر کار: یارانه نقدی قطع نمی‌شود
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از استقبال مردم از طرح کالابرگ الکترونیک خبر داد و گفت: دولت تحت هیچ شرایطی، بنا ندارد که یارانه نقدی را قطع کند.

خبرگزاری میزان _ صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در حاشیه جلسه امروز هیات‌دولت در جمع خبرنگاران گفت: در گام نخست افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ها، تنها افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی را در برمی‌گرفت که در حال حاضر این طرح به سه دهک اول توسعه داده شد.

 وی با اشاره به اینکه یارانه ۴۰۰ هزار تومانی سه دهک اول به ۴۸۰ هزار تومان ارتقاء پیدا کرده است، گفت: مردم از طرح کالابرگ الکترونیک استقبال کرده‌اند و دولت تحت هیچ شرایطی بنا ندارد که یارانه نقدی مردم را قطع کند.

به گفته مرتضوی تفاهم‌نامه‌ای میان چند دستگاه اجرایی از جمله وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، وزارت آموزش و پرورش، کمیته حضرت امداد حضرت امام خمینی(ره)، بسیج سازندگی و دانشگاه آزاد اسلامی تحت عنوان طرح تابستانه مهارت منعقد و مقرر شده است در تابستان ۱۴۰۲ برای آموزش و حرفه‌آموزی بازماندگان از تحصیل و آحاد مختلف جامعه برنامه‌ریزی شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه افزود: افزایش ۴۰ درصدی حق پرستاری و یارانه مراکز غیردولتی در سال‌جاری در سازمان بهزیستی موفقیت‌آمیز آغاز شده است.

وی همچنین گفت: ارائه آموزش‌های مهارتی به ۱۶۲ هزار سرباز وظیفه در سال‌جاری طی تفاهمنامه‌ای که با سازمان فنی و حرفه‌ای و ستاد کل نیرو‌های مسلح منعقد شده است انجام خواهد شد.

مرتضوی با اشاره به اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقدامات ویژه‌ای را در حوزه سلامت کارگران انجام داده است، تصریح کرد: از جمله این موارد تدوین سند برنامه ملی پیشگیری از اعتیاد و تدوین برنامه ارتقای سلامت روان جامعه کار و تولید، بازنگری در برنامه مشترک ارائه مراقبت‌های بهداشتی به بیمه‌شدگان پس از ۳۰ سال، رشد ۳۰۰ درصدی تاسیس خانه‌های بهداشت کارگری و تاسیس حدود هزار ایستگاه بهگر در بنگاه‌های ۲۰ تا ۵۰ نفر در سال ۱۴۰۱، رشد ۵۰۰ درصدی برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارگران در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ است. 

مرتضوی در پایان اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران به ریاست گروه منطقه آسیا و اقیانوسیه در سازمان بین‌المللی کار موسوم به آی ال او ILO انتخاب شده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *