جزئیات افزایش ۲۰ درصدی یارانه سه دهک اول

10:51 - 09 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۵۳۴۶
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
جزئیات افزایش ۲۰ درصدی یارانه سه دهک اول
وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی گفت: یارانه سه دهک اول که یارانه ۴۰۰ هزار تومانی دریافت می‌کنند، ۸۰ هزار تومان افزایش می‌یابد.

خبرگزاری میزان - «سیدصولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: قانون‌گذار در شرایطی دولت را مکلف به حذف ارز ترجیحی کرد که زیرساخت کالابرگ الکترونیک آماده نبود.

وی گفت: تأکید همیشگی رهبر معظم انقلاب به مجالس شورای اسلامی، در نظر گرفتن شرایط اجرا است و همچنانکه در دیدار اخیر مجلس فرمودند، قانون باید به شکلی نوشته شود که قابل اجرا باشد.

مرتضوی بیان کرد: به هیچ وجه برای دولت قابل قبول نبود که ارز ترجیحی را حذف کند و با این توجیه که زیرساخت کالابرگ آماده نیست، جبرانی برای مردم در نظر نگیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بنابراین دولت برای جلوگیری از ایجاد مشکل در زندگی مردم، همزمان با اجرای حذف ترجیحی، رویکرد مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها را در پیش گرفت یعنی یارانه‌های معیشتی را چندین برابر کرد و یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به مردم اختصاص داد.

مرتضوی بیان کرد: همزمان با پرداخت یارانه نقدی، کار آماده سازی زیرساخت کالابرگ آغاز شد به طوری که در دی  ۱۴۰۱ چهار استان به صورت نمونه و تا پایان سال قبل همه استان‌ها به زیرساخت کالابرگ الکترونیک مجهز شدند.

وی گفت: البته استقبال عمومی از طرح کالابرگ تاکنون بسیار کم بوده و مردم ترجیح می‌دهند از یارانه نقدی استفاده کنند.

وی بیان کرد: دولت برای جذاب کردن کالابرگ الکترونیک و بهبود امنیت غذایی دهک‌های پایین درآمدی طرح ویژه‌ای دارد.

مرتضوی بیان کرد: بر اساس این طرح که جزئیات آن اطلاع‌رسانی خواهد شد، به یارانه افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی و در مرحله بعد یارانه دهک‌های ۱ تا ۳، در صورت استفاده از کالابرگ الکترونیک برای خرید اقلام غذایی مشخص، ۲۰ درصد اضافه خواهد شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *