رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی
تحولات اوکراین|

مسکو: از هر ایده‌ای پایان دادن به مناقشه اوکراین استقبال می‌کنیم

12:30 - 26 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۸۱۱۲
مسکو: از هر ایده‌ای پایان دادن به مناقشه اوکراین استقبال می‌کنیم
سخنگوی کاخ کرملین می‌گوید که رئیس جمهور روسیه از هر ایده‌ای برای پایان دادن به مناقشه اوکراین استقبال می‌کند.

خبرگزاری میزان – «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کاخ کرملین، در نشستی به خبرنگاران گفت: ولادیمیر پوتین از هر گونه تماsی برای بحث درباره گزینه‌های حل بحران اوکراین استقبال می‎کند.

به گزارش «ریانووستی»، پسکوف گفت: با بحران اوکراین می‌توان به روش‌های مختلف برخورد کرد و پوتین از هر ایده‌ای برای پایان دادن به این مناقشه حمایت می‌کند.

سخنگوی کرملین تاکید کرد: ما در انزوای اقتصادی نیستیم، وقتی برخی مسیر‌ها بسته می‌شوند، برخی دیگر باز می‌شوند.

در همین حال وزارت دفاع روسیه گزارش داد: نیرو‌های ما ۵ حمله نیرو‌های اوکراینی را در محور دونتسک خنثی کردند؛ نیرو‌های اوکراینی در جریان حملات خود به محور‌های دونتسک و جنوب این منطقه متحمل خسارات سنگین شدند.

از سویی دیگر «ینس استولتنبرگ»، دبیر کل ناتو، در اظهاراتی گفت: ما مدت‌هاست که با جدی‌ترین تهدید برای امنیت اروپا و اقیانوس اطلس روبرو بوده‌ایم.

استولتنبرگ افزود: ما اقداماتی را انجام خواهیم داد تا اطمینان حاصل شود که پایگاه صنعتی ما قادر به پاسخگویی به تقاضای رو به رشد است؛ برنامه‌های خود را برای دفاع از اروپا بررسی خواهیم کرد.

همچنین پایگاه «آکسیوس» به نقل از برخی منابع گزارش داد: بایدن از طرح دبیرکل ناتو حمایت می‌کند که بر اساس آن اوکراین مجبور نیست تمام مراحل را برای پیوستن به ناتو تکمیل کند.

در همین حال مقامات آلمان از ارسال تسلیحات بیشتر به اوکراین خبر می‌‎دهند؛ وزیر دفاع آلمان گزارش داد: ۶۴ موشک پاتریوت بیشتر را به اوکراین ارسال خواهیم کرد.

رویترز به نقل از وزیر دفاع آلمان نوشت: آماده کنار گذاشتن برخی تعهدات پیش از پیوستن اوکراین به ناتو هستیم.

انتهای پیام/


برچسب ها: روسیه اوکراین

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *