رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اجلاس سران روسیه و آفریقا/ پوتین: غرب در توافق غلات کشورهای فقیر را از حقوق خود محروم کرد

13:24 - 05 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۵۹۳۷
اجلاس سران روسیه و آفریقا/ پوتین: غرب در توافق غلات کشورهای فقیر را از حقوق خود محروم کرد
ولادیمیر پوتین در اجلاس سران روسیه و آفریقا گفت که غرب با استفاده از توافق غلات نیازهای خود را رفع کرده و کشورهای فقیر را از حقوق خود محروم کرد.

خبرگزاری میزان - اجلاس «روسیه و آفریقا» در «سن پترزبورگ» امروز پنجشنبه برگزار شد و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در جریان این نشست به سخنرانی پرداخت.

پوتین با بیان این مطلب که «تجارت بین روسیه و کشور‌های آفریقایی را تقویت خواهیم کرد»، گفت: ما به دنبال برقراری ثبات و صلح در آفریقا هستیم؛ روسیه به دنبال تقویت همکاری با کشور‌های آفریقایی در همه زمینه‌هاست

رئیس جمهور روسیه ضمن تاکید بر این امر که مسکو برای تامین گندم و غلات به کشور‌های قاره آفریقا تلاش می‌کند، یادآور شد: غرب در برابر صادرات غلات روسیه موانعی ایجاد کرد.

وی افزود: غرب از توافق غلات برای تامین نیاز‌های خود استفاده و کشور‌های فقیر را از حقوق خود محروم کرد؛ ما برای بازگشت به صادرات غلات به لغو تحریم‌ها پایبند هستیم.

پوتین تاکید کرد که روسیه قادر است غلات اوکراینی را برای آفریقا جبران کند؛ «آمادگی داریم در ماه‌های آینده به ۶ کشور آفریقایی غلات را به صورت رایگان ارائه کنیم.»

رئیس جمهور روسیه ضمن بیان این مطلب که مسکو از پیوستن اتحادیه آفریقا به گروه ۲۰ حمایت می‌کند، ابراز امیدواری کرد که در نشست آتی در هند تصمیمی برای گنجاندن اتحادیه آفریقا در گروه بیست اتخاذ شود.

رئیس جمهور روسیه با اشاره به پرداخت‌‌ها در مراودات با ارز محلی گفت: پرداخت به ارزهای محلی از جمله روبل و همچنین حمایت از ارزهای آفریقایی مهم است.

پوتین گفت: تحریم‌های غرب بر صادرات غلات و کود روسیه در اجرای توافقنامه صادرات غلات لغو نشد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *