تحولات اوکراین|

کرملین: پوتین گزارش‌های مستمری از وضعیت بلگورود دریا‌فت می‌کند/ زلنسکی: پیوستن ما به اتحادیه اروپا نیازمند تصمیم مثبت است

13:34 - 11 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۵۷۹۳
کرملین: پوتین گزارش‌های مستمری از وضعیت بلگورود دریا‌فت می‌کند/ زلنسکی: پیوستن ما به اتحادیه اروپا نیازمند تصمیم مثبت است
سخنگوخ کرملین گفت که رئیس جمهور روسیه گزارش‌های مستمری از وزارت دفاع و سرویس‌های امنیتی این کشور در مورد وضعیت بلگورود دریافت می‌کند.

خبرگزاری میزان – دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین می‌گوید که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گزارش‌های مستمری از وزارت دفاع و سرویس‌های امنیتی در مورد وضعیت بلگورود دریافت می‌کند.

همچنین فرماندار بلگورود گزارش داد که تعداد قربانیان بمباران شهر چبیکینو از سوی اوکراین به ۸ نفر افزایش یافت.

مقامات منطقه بلگورود می‌گویند که اوضاع در شهر چبیکینو به دلیل ادامه گلوله باران اوکراین با توپ و موشک پیچیده شده است.

با این وجود ستاد عملیاتی بلگورود اطلاعات مربوط به تماس‌ها برای ترک منطقه را رد کرد؛ ستاد عملیاتی منطقه بلگورود گفت که پرسنل پدافند سرزمینی با فراخوانی شهروندان برای خروج از منطقه مرتبط نیستند، این کار از سوی دشمن به منظور ایجاد وحشت انجام می‌شود.

این نهاد تاکید کرد: ساکنان منطقه بلگورود تماس‌هایی با درخواست ترک منطقه دریافت می‌کنند، اما این تماس‌ها جعلی است.

در همین حال وزارت دفاع روسیه گزارش داد: ۳ حمله که منطقه بلگورود را هدف گرفته بود، خنثی کردیم؛ نیرو‌های ما یک حمله تروریستی از سوی اوکراین را در منطقه بلگورود خنثی کردند.

از سویی دیگر «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا بار دیگر بر ادامه حمایت از اوکراین در برابر روسیه تاکید کرده و گفت: ما بر حمایت از اوکراین تمرکز خواهیم کرد تا مطمئن شویم که این کشور بر روسیه پیروز خواهد شد.

«آناتولی آنتونف»، سفیر روسیه در واشنگتن هشدار داد که ارائه کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین، اصرار بر تشدید بحران است.

«ینس استولتنبرگ»، دبیر کل ناتو نیز در اظهاراتی بر ادامه حمایت از اوکراین تاکید کرده و مدعی شد: همه متحدان موافق هستند که اوکراین باید به این ائتلاف بپیوندد؛ روسیه حق اعتراض به گسترش این پیمان را ندارد.

همچنین ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در اظهاراتی گفت: همه کشور‌های اروپایی که با روسیه هم مرز هستند باید اعضای کامل اتحادیه اروپا و ناتو باشند.

زلنسکی افزود: باید تعهد به عضویت اوکراین در نشست آتی ناتو وجود داشته باشد و پیوستن ما به اتحادیه اروپا نیازمند تصمیم مثبت است.

رئیس جمهور اوکراین افزود: ما به اتحادی نیاز داریم که حملات و موشک‌های بالستیک را متوقف کند و به هواپیماهای جنگی نیاز داریم؛ ما می‌خواهیم دفاع هوایی خود را برای نجات جان شهروندانمان تقویت کنیم.

انتهای پیام/


برچسب ها: روسیه اوکراین

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *