اعتصاب ۳ روزه پزشکان در انگلیس

16:02 - 24 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۷۹۱۴
اعتصاب ۳ روزه پزشکان در انگلیس
فعالیت‎های سازمان بهداشت ملی انگلیس به دلیل اعتصاب پزشکان جوان به مدت ۳ روز مختل خواهد شد.

خبرگزاری میزان - هزاران پزشک جوان در سراسر انگلیس به عنوان بخشی از یک اعتصاب ۳ روزه به دلیل اختلاف با دولت بر سر حقوق، تجمع اعتراضی برگزار کردند.

اعضای انجمن پزشکی انگلیس(BMA) دور سوم اعتصابات را آغاز کرده و به مدت ۷۲ ساعت کامل از ساعت ۷ صبح امروز چهارشنبه تا ساعت ۶:۵۹ صبح روز ۱۷ ژوئن(۲۷ خرداد)، این اعتصاب را ادامه خواهند داد.

تصمیم اعتصاب این اتحادیه در ماه می‌ به دلیل اختلافات مداوم بر سر پیشنهاد دستمزد گرفته شد؛ همانطور که انجمن پزشکی انگلیس پیش‌تر گفته بود پیشنهاد افزایش ۵ درصدی دستمزد دولت توهین به پزشکان جوان در انگلیس است.

مدیر ملی پزشکی سازمان بهداشت ملی انگلیس، می‎گوید که این اعتصاب تاثیر زیادی خواهد داشت و به اختلال گسترده در روند درمانی افراد مریض منجر می‌شود.

تقریباً تمام مراقبت‌های روتین سازمان بهداشت ملی انگلیس به مدت ۳ روز در این هفته با اعتصاب پزشکان جوان در آخرین تلاش خود برای وادار کردن وزرا به افزایش حقوق خود، مختل خواهد شد. 

حدود ۲۷ هزار پزشک جوان قرار است در این ۳ روز اعتصاب کرده و دست از کار بکشند و تخمین زده می‌شود ۱۹۶ هزار نوبت درمان و عمل جراحی به تعویق بیفتد.

به گفته اعتصاب کنندگان، آن‌ها به دنبال افزایش ۳۵ درصدی حقوق هستند تا ارزش حقوق خود را به سطح ۲۰۰۸-۲۰۰۹ بازگردانند. 

از زمان آغاز اعتصاب گسترده پرستاران، کارکنان بخش آمبولانس، پزشکان و فیزیوتراپیست‌ها در دسامبر گذشته، بیش از ۵۴۲ هزار وقت معاینه و جراحی در سراسر سازمان بهداشت ملی انگلیس تغییر کرده است. 

«سفران کوردری»، معاون مدیر عامل سازمان بهداشت ملی انگلیس درباره این تاثیر اعتصابات بر وقت‌های تعیین شده معاینه و جراحی، گفت: این رقم (تغییر وقت‌های تعیین شده معاینه و جراحی) اکنون احتمالاً در روز‌ها و هفته‌های آینده افزایش خواهد یافت، به خصوص اگر پرستاران، مشاوران و رادیوگرافی‌ها به زودی به صعف اعتصابات بپیوندند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *