کارکنان بخش بنادر کانادا دست از کار کشیدند/ اختلال در بخش بهداشت انگلیس در پی اعتصابات

17:13 - 12 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۱۴۲۴
کارکنان بخش بنادر کانادا دست از کار کشیدند/ اختلال در بخش بهداشت انگلیس در پی اعتصابات
چند هزار نفر از کارگران بنادر در استان «بریتیش کلمبیا» در غرب کانادا پس از عدم دستیابی به توافق برای تمدید قرارداد صنعتی که در ماه مارس منقضی شده بود، دست به اعتصاب زدند.

خبرگزاری میزان - به گفته یک گروه کارفرمایان ساحلی کانادا، چند هزار نفر از کارگران بنادر در استان «بریتیش کلمبیا» در غرب کانادا پس از عدم دستیابی به توافق برای تمدید قرارداد صنعتی که در ماه مارس منقضی شده بود، دست به اعتصاب زدند.

انجمن کارفرمایان دریانوردی بریتیش کلمبیا (BCMEA) گفت که این اتحادیه و اتحادیه International Longshore and Warehouse Union Canada (ILWU Canada) پنج‌شنبه و جمعه در مذاکراتی که توسط سرویس میانجی‌گری و سازش فدرال پشتیبانی می‌شود، ملاقات کرده‌اند. 

انجمن کارفرمایان دریانوردی بریتیش کلمبیا در بیانیه‌ای گفت: متاسفانه، توافقی آزمایشی حاصل نشد؛ اعضای ILWU کانادا در سایت‌هایی در سراسر بریتیش کلمبیا اعتصاب کردند. 

این انجمن گفت که پس از حل و فصل اختلافات بر سر قرارداد جمعی که حدود ۷ هزار و ۵۰۰ نفر از کارکنان در ۳۰ پایانه در این استان را پوشش می‌دهد، بیانیه‌ای صادر خواهد کرد. 

فدراسیون تجارت مستقل کانادا (CFIB) در بیانیه‌ای اعلام کرد که این اعتصاب می‌تواند عواقب جدی برای اقتصاد و مشاغل کوچک کانادا داشته باشد؛ این گروه از دولت خواست تا اطمینان حاصل کند که عملیات بنادر ادامه دارد. 

روز چهارشنبه، اتحادیه کارگران ساحلی کانادا اعلام کرد که برای برگزاری یک اعتصاب ۷۲ ساعته برنامه ریزی کرده است. 

اختلالات گسترده بخش بهداشت انگلیس در پی اعتصابات

تقریبا ۶۵۰ هزار وقت معاینه پزشک و جراحی به دلیل موج اعتصاباتی که سازمان خدمات بهداشت ملی انگلیس را درگیر کرده، به تعویق افتاده است. 

اعتصابات بی‌سابقه از دسامبر ۲۰۲۲ باعث اختلال گسترده در سراسر خدمات بهداشت ملی شده است. 

نخستین اعتصاب دسته جمعی و گسترده پرستاران در تاریخ این کشور در اواسط دسامبر اتفاق افتاد و پس از آن با اعتصاب کارکنان بخش آمبولانس، فیزیوتراپیست‌ها و دیگر کارکنان بهداشتی در هفته‌های بعدی ادامه یافت.

در ماه مارس سال جاری، پزشکان جوان اولین موج اعتصابات را آغاز کردند که باعث اختلال بیشتر در بخش خدمات بهداشتی انگلیس شد. 

حدود ۶۴۸ هزار وقت معاینه پزشک، عملیات درمانی و عمل جراحی در نتیجه اعتصابات در انگلیس به تعویق افتاده است و از آنجایی که سازمان خدمات بهداشت ملی انگلیس خود را برای بزرگ‌‌ترین اعتصاب پزشکان در تاریخ خود آماده می‌کند، تنها چند روز پس از هفتاد و پنجمین سالگرد آن، لغو بیشتر این وقت‌های معاینه اجتناب ناپذیر است. 

پزشکان جوان انگلیس در حال برنامه‌ریزی هستند تا بزرگ‌ترین اعتصاب را در تاریخ این سازمان در اواخر ماه جاری میلادی، طی یک اعتصاب پنج روزه از ۱۳ تا ۱۸ جولای (۲۲ تا ۲۷ تیر ماه) برگزار کنند و پزشکان ارشد و با تجربه در این سازمان در نظر دارند، در تاریخ ۲۰ تا ۲۱ جولای (۲۹ و ۳۰ تیر) اعتصاب گسترده‌ای برگزار کنند. 

انجمن پزشکی انگلیس از دولت «ریشی سوناک»، نخست وزیر این کشور خواسته است تا وارد گفت‌وگو شود.

پیشنهاد جدید دولت افزایش پنج درصدی حقوق در سال جاری را برای اکثر کارکنان دارای قرارداد را که شامل همه کارکنان سازمان خدمات بهداشت ملی، به غیر از پزشکان، دندانپزشکان و مدیران بسیار ارشد است، در نظر گرفته است.

اما کالج پرستاری انگلیس (RCN) و اتحادیه (Unite) این پیشنهاد را رد کردند.

انجمن رادیوگراف‌ها به دستور اعتصاب رسیده و گفته است که احتمالا در اواخر این ماه در ۴۳ منطقه در سراسر انگلیس اعتصابات صورت خواهد گرفت. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *