فعالیت بخش‌های مختلف در انگلیس تحت تاثیر اعتصاب‎ها

11:53 - 29 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۸۶۶۴
فعالیت بخش‌های مختلف در انگلیس تحت تاثیر اعتصاب‎ها
یک گزارش می‎گوید از ژوئن ۲۰۲۲ تا آوریل ۲۰۲۳ حدود ۳.۷ میلیون روز به دلیل اعتصابات کارگری در انگلیس از دست رفته است.

خبرگزاری میزان - آخرین داده‌های اداره ملی آمار انگلیس(ONS)، نشان می‌دهد که تقریباً ۴ میلیون روز کاری به دلیل اعتصاب در انگلیس در طول ۱۱ ماه گذشته، از دست رفته است. 

از ژوئن ۲۰۲۲ تا آوریل ۲۰۲۳ حدود ۳.۷ میلیون روز به دلیل اعتصابات کارگری در انگلیس از دست رفته است.

این بالاترین میزان از بین جولای ۱۹۸۹ تا می ۱۹۹۰ است که ۴.۸ میلیون روز از دست رفته بود.

دسامبر ۲۰۲۲ بیشترین تعداد روز‌های کاری از دست رفته با ۸۲۹ هزار روز را داشت که بالاترین میزان از نوامبر ۲۰۱۱ در یک ماه است که این میزان به ۹۹۷ هزار رسیده بود.

این داده‌ها در حالی منتشر شده که پزشکان جوان سازمان بهداشت ملی انگلیس از چهارشنبه گذشته تا صبح شنبه به مدت ۷۲ ساعت به عنوان بخشی از پیگیری‌های مداوم برای بهبود حقوق و شرایط کاری خود، اعتصاب کرده و دست از کار کشیدند.

در همین حال معلمان در انگلیس چند روز قبل اعلام کردند که در ماه جولای اقدامات اعتصابی بیشتری انجام خواهند داد.

آمار تفکیکی روز‌های از دست رفته بر سر اعتصاب‌ها 

بر اساس تجزیه و تحلیل‌های انجام شده، اعتصابات مربوط به لندن و شمال غربی انگلیس روی هم تقریبا یک سوم(۳۰ درصد) از کل ضرر‌ها در ۱۱ ماه گذشته را تشکیل می‌دهند.

۵۷۶ هزار و ۵۰۰ روز در لندن (۱۶ درصد کل آمار) و ۵۲۶ هزار و ۱۰۰ روز (۱۴ درصد کل آمار) در شمال غرب انگلیس در پی اعتصابات از دست رفته است. 

جنوب شرقی انگلیس با ۴۶۶ هزار و ۲۰۰ روز (۱۳ درصد) و پس از آن اسکاتلند با ۴۵۹ هزار و ۵۰۰ روز (۱۲ درصد) بالاترین رقم را به خود اختصاص داد. 

ولز کمترین روز از دست رفته را با ۱۲۵ هزار و ۵۰۰ روز به ثبت رساند، که تنها ۳ درصد از کل روز‌های از دست رفته بر سر اعتصابات در انگلیس را تشکیل می‌دهد.

از ۳.۷ میلیون روز کاری از دست رفته از ژوئن ۲۰۲۲ تا آوریل ۲۰۲۳، بیش از نیمی (۵۷ درصد یا ۲.۱ میلیون روز) مربوط به اعتصاب بخش‌های صنایع حمل و نقل، ذخیره سازی و ارتباطات بوده است.

این میزان بازتابی از فراوانی اعتصابات در بخش‌های راه آهن، اما همچنین اختلافات مکرر مربوط به کارکنان نیروی مرزی و مربیان رانندگی به حساب می‌آید.

اعتصابات ادامه دارد؟

معلمان در انگلیس به نمایندگی از اتحادیه ملی آموزش این کشور (NEU) آخرین اتحادیه‌ای هستند که پس از اعتصاب در ماه می‌ در یک مناقشه طولانی مدت بر سر حقوق، اعلام کردند که در پنجم و هفتم جولای (۱۴ و ۱۶ تیر) اعتصاب کرده و دست از کار خواهند کشید.

اعتصاب‌های بزرگ اپراتور‌های قطار نیز در هفته‌های اخیر عوارضی را برای مردم و برای کسانی که در رویداد‌های خاصی مانند فینال جام حذفی در لندن شرکت کردند، ایجاد کرده و زندگی را در انگلیس با مشکل مواجه کرده است. 

آخرین اقدام اتحادیه سراسری کارگران راه آهن، دریانوردی و حمل و نقل انگلیس و انجمن مهندسین لوکوموتیو و آتش نشانان این کشور، در ۳۱ می (۹ خرداد) و دوم و سوم ژوئن (۱۲ و ۱۳ خرداد)، پس از ماه‌ها مذاکره با دولت انجام شد؛ مذاکراتی که نتوانست راه حلی به دست آورد و بعید است که فعلا به نتیجه‌ای مطلوب برای طرفین برسد.

اعتصاب افسران امنیتی در فرودگاه «هیترو» که برای شنبه ۲۴ و یکشنبه ۲۵ ژوئن (سوم و چهارم تیر) برنامه ریزی شده بود، اخیراً به دنبال پیشنهادی از سوی دولت سوناک برای بهبود حقوق‌ها لغو شد.

اگر آخرین پیشنهاد پرداخت توسط اعضای اتحادیه رد شود، اعتصابات ۲۹ روزه ادامه خواهد داشت. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *