رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اتهامات دادگاه فدرال به عمر سیاسی ترامپ پایان می‎دهد؟

12:03 - 22 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۷۳۳۹
اتهامات دادگاه فدرال به عمر سیاسی ترامپ پایان می‎دهد؟
یک دادگاه فدرال کیفرخواست جدیدی علیه رئیس جمهور پیشین آمریکا منتشر کرده که نشان می‌دهد او با ۳۷ فقره اتهام در ارتباط با سوءاستفاده از اسناد محرمانه مواجه است.

خبرگزاری میزان - کارشناسان می‎گویند اگر «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا به دلیل سوء استفاده از اسناد محرمانه مجرم شناخته شود، ممکن است با پیشنهاد پایان دادن به مبارزات انتخاباتی ریاست‌ جمهوری خود و تعهد به اینکه دیگر هرگز نامزد انتخابات نخواهد شد، شامل عفو شود.

یک دادگاه فدرال اخیرا کیفرخواست جدیدی علیه ترامپ منتشر کرد که نشان می‌دهد رئیس جمهور پیشین آمریکا با ۳۷ فقره اتهام در ارتباط با سوءاستفاده از اسناد محرمانه مواجه است که ۳۱ مورد از این اتهامات مربوط به حفظ عمدی اطلاعات دفاع ملی است. 

به گفته کارشناسان، چندین مورد از اتهامات ترامپ شامل ۲۰ سال زندان است. 

به گزارش «اسپوتنیک»،  با این حال، برخی از دموکرات‌ها نگرانند که حتی محکومیت نیز مانع جاه‌طلبی‌های ترامپ برای ریاست جمهوری نشود.

هیچ قانونی در آمریکا وجود ندارد که یک شهروند آمریکایی را از نامزد شدن از داخل زندان منع کند.

مثال این موضوع «یوجین دبز»، نامزد حزب سوسیالیست است که در مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری سال ۱۹۲۰ شرکت کرد.

«دبز» در حالی که در زندان فدرال آتلانتا به عنوان محکوم حبس شده بود، ۳ درصد از آرای ملی را به دست آورد.

نظر کارشناسان درباره آینده ترامپ

«دیوید کندی»، دستیار سابق دادستان ایالتی آمریکا در شهر «بروارد» در ایالت فلوریدا، گفت: من فکر می‌کنم اگر او (ترامپ) محکوم شود، با حداقل مجازات روبرو خواهد شد و از سوی هر کسی که رئیس‌جمهور باشد، مورد عفو قرار می‌گیرد. ترامپ ممکن است مذاکره کند و پیشنهاد دهد از طریق یک توافقنامه از نامزدی مجدد در انتخابات خودداری کند.

وی می‎گوید: به احتمال زیاد ترامپ محکوم خواهد شد و این پیامی را ارسال می‌کند که افراد هم رده او می‌توانند آن را لمس کنند.

«کامی چاویس»، دستیار سابق دادستان منطقه کلمبیا نیز گفت که وزارت دادگستری آمریکا اکنون شواهد کافی برای پیگرد قانونی ترامپ دارد. 

به گفته «چاویس»، اگرچه ترامپ ممکن است مورد عفو قرار گیرد، اما اتهامات مانع تراشی در روند تحقیقات می‌تواند این چشم انداز را تغییر دهد. 

با این حال، مقام سابق منطقه کلمبیا، گفت که اگر ترامپ به نامزدی ریاست جمهوری ادامه دهد و در انتخابات ۲۰۲۴ پیروز شود، مسئولیت وزارت دادگستری را بر عهده خواهد گرفت و ممکن است به دنبال رفع اتهامات باشد.

با وجود این واقعیت که بسیاری از دموکرات‌ها از متهم شدن ترامپ خوشحال هستند، «میشل واتلی»، یک مشاور سیاسی هشدار داد که پیگرد قانونی او تبعات منفی دارد. 

به گفته وی، یکی از این تبعات خشم طرفداران رئیس جمهور سابق خواهد بود.

نگرانی در آمریکا از خشونت سیاسی در پی محاکمه ترامپ

به گزارش «گاردین»، لفاظی‌های جنگ طلبانه حامیان برجسته جمهوری‌خواه دونالد ترامپ این نگرانی را تشدید کرده است که کمپین رئیس جمهور سابق آمریکا علیه مشکلات حقوقی او ممکن است باعث خشونت سیاسی شود.

کمتر از ۲۴ ساعت پس از متهم شدن ترامپ، «اندی بیگز»، نماینده آریزونا در کنگره، پیامی تهدیدآمیز منتشر کرد.

به گفته وی، به ما اعلام جنگ شده است؛ چشم در برابر چشم.

بر اساس نظرسنجی اخیر پروژه امنیت و تهدیدات دانشگاه شیکاگو (CPOST) حدود ۱۲ میلیون بزرگسال، ۴.۴ درصد از جمعیت آمریکا، معتقدند خشونت برای بازگشت ترامپ به قدرت موجه است. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *