جزئیاتی تازه از اسناد کشف شده در اقامتگاه ترامپ

16:02 - 27 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۸۳۲۹
جزئیاتی تازه از اسناد کشف شده در اقامتگاه ترامپ
دونالد ترامپ با ۳۱ مورد اتهام نگهداری عمدی اطلاعات دفاع ملی تحت قانون جاسوسی آمریکا مواجه است.

خبرگزاری میزان - کارشناسان اطلاعاتی درباره محتویات اسناد محرمانه که «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور سایق آمریکا در استراحتگاه «مار-آ-لاگو» در فلوریدا نگهداری می‌کرد، حدس و گمان‌هایی می‌زنند.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در مورد ۳۷ اتهام فدرال در رابطه با اتهاماتی مبنی بر اینکه به طور غیرقانونی مطالب حساس و محرمانه را پس از خروج از کاخ سفید نگه داشته و سپس مانع تلاش فدرال برای بازگرداندن آن‌ها از خانه خود در «پالم بیچ» فلوریدا شده است، گناهکار شناخته نشد. 

به گزارش «نیوزویک»، پیش از محاکمه ترامپ در دادگاه میامی، دادستان‌ها کیفرخواست تاریخی علیه رئیس جمهور سابق آمریکا را افشا کردند.

به گفته آنها، اسناد کشف شده شامل اسنادی است که جزئیات «قابلیت‌های دفاعی و تسلیحاتی آمریکا و کشور‌های خارجی، برنامه‌های هسته‌ای آمریکا، آسیب پذیری‌های احتمالی آمریکا و متحدانش را برای حمله نظامی و طرح‌هایی برای تلافی احتمالی در پاسخ به یک حمله خارجی، نشان می‌دهد. 

ترامپ با ۳۱ مورد اتهام نگهداری عمدی اطلاعات دفاع ملی تحت قانون جاسوسی مواجه است که هر اتهام مربوط به یک سند محرمانه خاص است. در کیفرخواست شرحی از مواد حساس ارائه شده است.

«داگلاس لندن»، که سابقه عضویت در سرویس مخفی سیا را دارد و همچنین «مارک استات»، که قبلاً به عنوان تحلیلگر اطلاعاتی در وزارت خارجه آمریکا و سیا کار می‌کرد، درباره این محرمانه صحبت کردند.

جزئیاتی از این اسناد محرمانه

این ۲ نفر می‎گویند: این اسناد توضیحات جزئیات برنامه هسته‌ای و همچنین تصاویر ماهواره‌ای و جلسات توجیهی رئیس‌جمهور سابق در دوران حضورش در کاخ سفید را دربردارد.

«لندن»، گفت که سند فوق محرمانه، بالاترین سطح طبقه بندی، در مورد برنامه هسته‌ای یک کشور خارجی به اندازه‌ای حساس است که حتی ۲ رمز مربوط به این سند به دلیل حساسیت آن‌ها تغییر یافته است.

وی می‎گوید: به دلیل ماهیت فوق محرمانه این اسناد و اسناد مشابه، اگر اطلاعات موجود در آن لو رفته باشد یا به دست افراد نادرست افتاده باشد، خسارت فوق العاده شدیدی به امنیت ملی آمریکا وارد خواهد کرد. 

در جای دیگر، «استات»، گفت که اسناد فوق محرمانه و «دستورالعمل ویژه» با شرح «توضیحات اطلاعاتی کاخ سفید» به احتمال زیاد اسنادی هستند که در جریان جلسه توجیهی روزانه ترامپ در دفتر کاخ سفید به ترامپ داده شده است.

 به گفته وی، اطلاعات مربوط به این جلسات توجیهی روزانه به طور احتمالی بسیار قابل توجه بوده است.

ترامپ مدت‌هاست که هرگونه تخلف در رابطه با تحقیقات اسناد محرمانه را رد کرده است؛ به طور مثال وی ادعا می‌کند که قبل از خروج از کاخ سفید در ژانویه ۲۰۲۱، همه اسناد مورد بحث را از حالت محرمانه خارج کرده است. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *