ابراز نگرانی سازمان ملل درباره خشونت جنسی در اسپانیا

7:15 - 22 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۷۱۹۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
ابراز نگرانی سازمان ملل درباره خشونت جنسی در اسپانیا
گزارشگر سازمان ملل از دولت اسپانیا خواست از قربانیان خشونت جنسی در این کشور حمایت بیشتری به عمل بیاورد.

خبرگزاری میزان – ریم آلسالم، گزارشگر سازمان ملل در موضوع خشونت علیه زنان و دختران، ضمن ابراز نگرانی از قانون جدید در موضوع خشونت جنسی در اسپانیا، از این کشور خواست از قربانیان خشونت جنسی حمایت بیشتری به عمل بیاورد.

وی تاکید کرد: دولت اسپانیا و دستگاه‌های مختلف آن باید تاثیر واقعی آزادی زودهنگام عاملان خشونت بر زندگی قربانیان را در نظر داشته و از قربانی شدن مجدد آن‌ها جلوگیری کنند.

آلسالم با اشاره به عذرخواهی پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا به دلیل تاثیر تصویب قانون مذکور، گفت: این قانون پیامد‌های منفی زیادی داشته است؛ این تاثیر‌های منفی بر اقدام‌های پیشگیرانه برای مبارزه با خشونت جنسی، به رسمیت شناختن حقوق قربانیان و تسهیل دسترسی آنان به درمان و تضمین حق غرامت آنان آشکار است.

به گفته این گزارشگر سازمان ملل، بر اساس ارزیابی‌های انجام شده از احکام صادره از دادگاه در پرونده‌های خشونت جنسی، یک سوم قربانیان خشونت جنسی در اسپانیا هیچ غرامتی دریافت نکرده و حدود نیمی از قربانیان هیچ غرامتی را دریافت نمی‌کنند.

وی تاکید کرد: قانون مذکور در اسپانیا به عنوان کشوری با نرخ بالای قتل زنان، کاهش مجازات اعمال خشونت جنسی علیه زنان و کودکان پیام اشتباهی را در مورد اولویت دولت جهت خاتمه دادن به خشونت و مصونیت از مجازات ناشی از ارتکاب چنین اعمالی مخابره می‌کند.

اسپانیا در اکتبر ۲۰۲۲ قانونی را در زمینه خشونت جنسی به تصویب رساند که بر اساس آن مجازات عاملان خشونت جنسی کاهش یافته و به آزادی زودهنگام آن‌ها منجر می‌شود.

تا میانه آوریل ۲۰۲۳ بیش از ۹۰۰ محکوم جرایم جنسی شاهد کاهش مجازات خود بودند؛ ۴ هزار نفر در اسپانیا در حال گذراندن دوران محکومیت خود به دلیل ارتکاب جرایم جنسی هستند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *