رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کل دادگستری استان کردستان دستور تشکیل کارگروه اشتغال زندانیان در شهرستان‌ها را صادر کرد

8:53 - 21 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۷۰۴۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان کردستان دستور تشکیل کارگروه اشتغال زندانیان در شهرستان‌ها را صادر کرد
رئیس کل دادگستری استان کردستان دستور تشکیل کارگروه اشتغال زندانیان در شهرستان‌ها را صادر کرد و گفت: ظرف مدت ۱۰ روز با حضور و نظارت روسای دادگستری، دادستان‌ها، فرمانداران و روسای زندان شهرستان‌ها، افراد واجد شرایط اشتغال و همچنین فرصت‌های شغلی موجود در شهرستان‌ها احصاء شده و نتیجه آن به دبیرخانه ستاد ارسال شود. 

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام حسینی در جلسه ستاد ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان که با حضور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، معاونین رئیس کل دادگستری، مدیر کل زندان‌های استان و روسای دادگستری و دادستان‌های شهرستان‌های استان (بصورت ویدیوکنفرانس) در سالن اجتماعات اداره کل دادگستری استان برگزار شد، بیان کرد: اداره کل زندان‌های استان موظف است تا آمار اشتغال زندانیان استان را بصورت مرتب و ماهیانه به دبیرخانه این ستاد ارسال کند. 

رئیس کل دادگستری استان کردستان بر ضرورت ساماندهی محکومین متواری در استان تاکید و تصریح کرد: دغدغه کاهش جمعیت کیفری زندانیان نباید سبب تضییع حق شکات در پرونده‌ها شود و باید با مدیریت صحیح و برنامه ریزی دقیق در اعطای ارفاقات قانونی به زندانیان اقدام شود. 

حجت الاسلام حسینی افزود: احقاق حق تنها به صدور حکم قاضی خلاصه نمی‌شود و در مرحله اجرای حکم و همچنین در زندان نیز باید حقوق زندانی و شاکی رعایت شود.

رئیس کل دادگستری استان کردستان در این جلسه، اظهار کرد: برنامه ریزی صحیح در امور ساماندهی زندانیان سبب احقاق حق و اجرای عدالت می‌شود. 

وی بر عدم افراط و تفریط در اعطای تسهیلات و ارفاقات قانونی به زندانیان گریزی زد و خاطرنشان کرد: در این مقوله باید تمرکز تصمیم گیری وجود داشته باشد و در موارد خاص فقط شخص دادستان ورود کند تا خانواده زندانیان و همچنین شکات از سرگردانی خارج شوند. 

رئیس کل دادگستری استان کردستان بر نظارت مستقیم رئیس دادگستری و دادستان شهرستان بر عدم ارسال محکومیت مالی یا ردمال مبهم به زندان اشاره کرد و افزود: مگر در موارد ضروری بهیچ وجه اعزام حضوری زندانی به دادگستری پذیرفتنی نیست و باید دادرسی الکترونیک در استان بصورت کامل و دقیق اجرا شود. 

حجت الاسلام حسینی دستور تشکیل کارگروه اشتغال زندانیان در شهرستان‌ها را صادر و اظهار کرد: ظرف مدت ۱۰ روز با حضور و نظارت روسای دادگستری، دادستان‌ها، فرمانداران و روسای زندان شهرستان‌ها، افراد واجد شرایط اشتغال و همچنین فرصت‌های شغلی موجود در شهرستان‌ها احصاء شده و نتیجه آن به دبیرخانه ستاد ارسال شود. 

وی افزود: روسای دادگستری، دادستان‌ها و قضات استان باید در هفته جاری از زندان‌های استان بازدید بعمل آورده و ضمن بررسی مسایل و مشکلات زندانیان، در خصوص تعیین تکلیف بازداشتی‌های کمتر از ۳ روز و بالاتر از ۲ ماه اقدام و نتایج را به دبیرخانه ستاد اعلام کنند. 

در ادامه این جلسه، محمد جباری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان نیز بر لزوم غربالگری، استعدادیابی و آموزش زندانیان در جهت اشتغال آن‌ها تاکید کرد. 

همچنین مجتبی محمدی مدیرکل زندان‌های استان کردستان نیز در این جلسه اظهارکرد: تعداد ۴۵ نفر از زندانیان استان از پابند الکترونیک استفاده می‌کنند که می‌طلبد تا این آمار افزایش یابد. 

در این جلسه، روسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های قضایی شهرستان‌های استان کردستان به بیان راهکار‌های خود در خصوص موضوع جلسه پرداختند و مصوباتی به تصویب رئیس کل دادگستری استان کردستان رسید.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *