نشست استانداران هم مرز ایران با اقلیم کردستان عراق برگزار شد/تاسیس نهاد داوری مشترک در امور تجاری و قضایی

14:59 - 12 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۵۹۰۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
نشست استانداران هم مرز ایران با اقلیم کردستان عراق برگزار شد/تاسیس نهاد داوری مشترک در امور تجاری و قضایی
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در نشست استانداران هم مرز ایران با اقلیم کردستان عراق گفت: در جهت حل مشکلات تجاری، حقوقی و قضایی، نهاد داوری منطقه‌ای مشترک با محوریت اتاق بازرگانی یا کانون وکلای دادگستری استان در جهت حل و فصل مسالمت آمیز و رفع مسائل و مشکلات حقوقی و تجاری و قضایی در دستور کار باشد.

خبرگزاری میزان - ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری استان در نشست استانداران هم مرز ایران با اقلیم کردستان عراق در ارومیه خواستار راه اندازی دفاتر معاضدت قضایی و مراکز مشاوره وکلا برای فعالین اقتصادی و تجاری عموم شهروندان در منطقه شد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در نشست استانداران هم مرز ایران با اقلیم کردستان عراق که در ارومیه برگزار شد، گفت: برای تسهیل روابط اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی دو منطقه هم مرز و استان‌های مجاور قطعا یک سری معاضدت‌های قضایی و هماهنگی‌های حقوقی ضرورت دارد و نیاز به راه اندازی دفاتر معاضدت حقوقی، قضایی و مراکز مشاوره وکلا برای فعالین اقتصادی و تجاری عموم شهروندان در منطقه یکی از اولویت‌ها است تا خدمات رایگان فرهنگی و مشاوره‌ای برای این فعالان اقتصادی فراهم کند.

وی افزود: در جهت معاضدت‌های حقوقی و قانونی لازم و موضوعات تجاری و گمرکی و بیمه، نیاز به مشاوران متخصصی از کانون و مراکز وکلای هر دو مجموعه است که دستگاه قضایی هم در سطح عالی و هم در سطح استان این آمادگی را دارد که زمینه این هماهنگی‌ها را فراهم کند.

تاسیس نهاد داوری مشترک در امور تجاری و قضایی یکی دیگر از پیشنهادات عتباتی در این جلسه بود که در مورد آن گفت: در جهت حل مشکلات تجاری، حقوقی و قضایی، نهاد داوری منطقه‌ای مشترک با محوریت اتاق بازرگانی یا کانون وکلای دادگستری استان در جهت حل و فصل مسالمت آمیز و رفع مسائل و مشکلات حقوقی و تجاری و قضایی در دستور کار باشد.

رئیس کل دادگستری استان خطاب به استانداران حاضر در جلسه، اظهار کرد: در موضوع معاضدت‌های قضایی و تبادلات حقوقی و قضایی چند استان با محوریت تبادلات محکومان و زندانیان هر دو منطقه باید همکاری و مساعدت‌های لازم را فراهم کنند که اتفاقات خوبی در این زمینه رقم بخورد، برای تحقق این امر نیاز به پشتیبانی نهاد‌های اجرایی و تشکیلات قضایی در اقلیم وجود دارد.

عتباتی در پایان سخنان خود به آمادگی دستگاه قضایی استان برای برگزاری نشست‌های حقوقی و قضایی مشترک اشاره و تاکید کرد: برای برگزاری نشست‌های مشابه حقوقی و قضایی چه در سطح سیستم قضایی و دادگستری و چه در سطح وکلا برای هم اندیشی و هم افزایی با محوریت استان و همکاری معاونت امور بین الملل قوه قضاییه، دستگاه قضایی استان آمادگی کامل را در این زمینه دارد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *