رئیس کل دادگستری لرستان: اتقان آراء می‌تواند موجب افزایش رضایتمندی و اعتماد مردم به دستگاه قضایی شود

14:10 - 20 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۶۹۳۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری لرستان: اتقان آراء می‌تواند موجب افزایش رضایتمندی و اعتماد مردم به دستگاه قضایی شود
رئیس کل دادگستری استان لرستان تاکید کرد: مسئله اتقان آراء بسیار مهم است، زیرا می‌تواند درصد رضایتمندی مردم را بالا برده و موجب اعتماد ارباب رجوع به دستگاه قضایی شود.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام والمسلمین سعید شهواری در بازدید از حوزه قضایی شهرستان دلفان و بخش خاوه با تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش همکاران اداری و قضایی این شهرستان، بیان کرد: امیدوارم تلاش‌های جهادی همکاران شهرستان دلفان همچنان ادامه داشته و جهادی به رفع مشکل مردم و بررسی پرونده‌ها پردازند.

وی با اشاره به اینکه اساساً برای پیشرفت یک مجموعه نیاز به برنامه و مهمتر از آن اجرای دقیق آن است، ابراز کرد: در دادگستری از ستاد تا صف برنامه‌های دقیقی تدوین شده که لازم است با دقت مطالعه و اجرا شود، زیرا توجه به برنامه عملیاتی ابلاغی از سوی قوه قضاییه بسیار مهم است و مدیران قضایی استان باید بر روند اجرای میزان پیشرفت این برنامه عملیاتی نظارت و دقت لازم و کافی را داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان لرستان تاکید کرد: مسئله اتقان آرا بسیار مهم است و می‌تواند درصد رضایتمندی مردم را بالا برده و موجب اعتماد ارباب رجوع به دستگاه قضایی شود که در این راستا بایدعلت‌های نقض آرا احصا شده و به شعبه مربوطه ابلاغ و گوشزد شود تا از تکرار جلوگیری شود.

رئیس شورای قضایی استان لرستان با بیان اینکه برای کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی برنامه ریزی‌های انجام شده افزود: مهمترین آن‌ها پیشگیری از وقوع جرم است که در همین راستا دادستان حوزه‌های قضایی باید ورود کرده و زمینه‌های وقوع جرایم را شناسایی و از بین ببرند چرا که این مسئله منجر به کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضایی خواهد شد.

وی استفاده از ظرفیت شورای حل اختلاف برای کاهش ورودی و افزایش صلح و سازش را ضروری دانست و افزود: توجه ویژه به پرونده‌های مسن لازم است و کاهش این پرونده‌ها یکی دیگر از درگیری‌های دادگستری‌ها و از برنامه‌های ویژه قوه قضاییه است، زیرا تعیین تکلیف این پرونده‌ها ارتباط نزدیکی با رضایتمندی مردم دارد که باید برای کمک به خاتمه دادن به این پرونده‌ها کمیته‌ای تشکیل شود.

حجت الاسلام والمسلمین شهواری تاکید کرد: باید دادستان‌ها بر قرار‌های منتهی به بازداشت نظارت جدی داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان لرستان اطاله دادرسی را از مسئله‌های بسیار مهم دانست و افزود: طولانی شدن روند دادرسی عدم رضایتمندی ارباب رجوع را به دنبال خواهد داشت و ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد تااطاله دادرسی را به حداقل رسانیم.

وی گفت: تکریم ارباب رجوع باید سر لوحه کار تمامی همکاران قرار گیرد چرا که تمام تلاش‌ها برای حل مشکلات ارباب رجوع است بنابراین باید با روی گشاده پذیرای مردم باشیم و آن‌ها را اقناع کنیم.

رئیس کل دادگستری استان لرستان همچنین تاکید کرد: با مدیران دستگاه‌های اجرایی در مسئله احقاق حق مردم هیچگونه تعارفی نخواهیم داشت.
انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *