۱۰۰ درصد پروند‌های وارده به دادگستری استان لرستان مختومه و سامانه پیامکی ارتباط مستقیم رئیس کل دادگستری با مردم استان راه اندازی شد

9:42 - 03 تير 1402
کد خبر: ۴۷۱۷۳۵۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۱۰۰ درصد پروند‌های وارده به دادگستری استان لرستان مختومه و سامانه پیامکی ارتباط مستقیم رئیس کل دادگستری با مردم استان راه اندازی شد
مختومه شدن ۱۰۰ درصدی پروند‌های وارده به دادگستری، بازدید گروهی و مستمر از حوزه‌های قضایی، راه اندازی سامانه پیامکی ارتباط مستقیم مردم با رئیس کل دادگستری استان و ... از جمله اقدامات مهم دادگستری استان لرستان در یک سال گذشته بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین سعید شهواری در گفت‌وگو با میزان، در تشریح اقدامات شاخص دادگستری استان لرستان در یک سال گذشته، به برنامه ریزی عملیاتی متناسب با شرایط حوزه‌های قضایی استان لرستان بمنظور تعیین تکلیف پرونده‌های جریانی در محاکم استان اشاره و مختومه شدن ۱۰۰ درصدی پروند‌های وارده به دادگستری استان در سال ۱۴۰۱ به تعداد ۳۷۲ هزار و ۲۷۶ فقره را از نتایج این اقدام بیان کرد.

 بازدید گروهی و مستمر مسئولان قضایی استان لرستان از حوزه‌های قضایی

رئیس کل دادگستری استان لرستان بازدید گروهی و مستمر مسئولان قضایی استان لرستان از حوزه‌های قضایی استان را اقدام مهم دیگر دادگستری استان لرستان، که موجب اشراف همه جانبه بر حوزه‌های قضایی ، اتخاذ تصمیمات مدیریتی شایسته و در نتیجه کاهش هزینه‌های مدیریت بر موضوع در استان شده است، عنوان کرد.

تفکیک حوزه‌های قضایی بین کارشناسان فناوری اطلاعات وشورای معاونان

وی خروجی اقدام دادگستری استان به تفکیک حوزه‌های قضایی بین کارشناسان فناآوری اطلاعات وشورای معاونان را نیز افزایش «سرعت، دقت و کیفیت» در امور و عملکرد آماری در حوزه فناوری اطلاعات استان اعلام کرد.

اجرای مراسم‌های محلی «خون صلح» در حوزه‌های مختلف قضایی

حجت الاسلام والمسلمین سعید شهواری «تعمیق فرهنگ صلح، سازش و گذشت در بین مردم و جلوگیری از مهاجرت خانواده‌های طرف دعوی از استان» را در نتیجۀ اجرای مراسم‌های محلی «خون صلح» در حوزه‌های مختلف قضایی استان لرستان بمنظور مصالحه بین طرفین دعوا در پرونده‌های قصاص نفس عنوان کرد.

تشکیل شعبات تخصصی ویژه رسیدگی به پرونده‌های واحد‌های تولیدی مشکل‌دار

رئیس کل دادگستری استان لرستان در خصوص اقدامات دادگستری استان در حمایت از تولید و اشتغال استان نیز با بیان اینکه در حال حاضر در یک جنگ اقتصادی و تحریم ناجوانمردانه قرار داریم، افزود: بنابراین حمایت، صیانت و تامین امنیت برای سرمایه گذاری از جمله وظایفی است که در این مقطع از زمان برعهده ما است.

وی بیان کرد: با همفکری، بحث و تبادل نظر مفید و سازنده تا حد ممکن مشکلات پرونده‌های مطروحه واحد‌های تولیدی را برطرف خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین شهواری تصریح کرد: لازم است برای هر مصوبه یک متولی تعیین و در جلسات بعدی خروجی کار مشخص شود.

رئیس کل دادگستری استان لرستان همچنین از تشکیل شعبات تخصصی در استان ویژه رسیدگی به پرونده‌های واحد‌های تولیدی مشکل‌دار خبر داد.

اقدامات شاخص دادگستری استان لرستان در یک سال گذشته/ ۱۰۰ درصد پروند‌های وارده به دادگستری استان مختومه و سامانه پیامکی ارتباط مستقیم رئیس کل دادگستری با مردم استان راه اندازی شد////هفته قوه


راه اندازی سامانه پیامکی ارتباط مستقیم رئیس کل دادگستری استان لرستان با مردم

حجت‌الاسلام و المسلمین شهواری با تاکید بر اینکه رئیس کل دادگستری باید با مردم تعامل و ارتباط مستمر داشته باشد، اظهارکرد: راه اندازی سامانه پیامکی جهت ارتباط مستقیم مردم از سراسر استان با رئیس کل راه اندازیس شده و این پیامک‌ها پس از دریافت به بخش‌های مختلف دادگستری جهت پیگیری دقیق و اعلام نتیجه به شخص پیامک کننده باز ارسال می‌شود.

به گفتۀ وی راه اندازی این سامانه پیامکی راهی برای کسب سریع اطلاعات از مردم است و می‌تواند جهت کسب گزارش‌های مردمی بدون واسطه و سریع مفید و موثر باشد.

رئیس کل دادگستری استان لرستان همچنین با اعلام اینکه مسئولان قضایی استان لرستان  ۲ شنبه هر هفته با مردم ملاقات می‌کنند و در طی هفته نیز به مقتضای وقت با عموم مردم  ملاقات انجام می‌شود، تاکید کرد:عموم مردم استان لرستان می‌توانند جهت ارتباط مستقیم با رئیس کل دادگستری استان اطلاعات، گزارشها و درخواست های، خود را بصورت پیامکی به شماره ۰۹۱۶۳۶۱۳۲۴۰ ارسال کنند.

همچنین تمامی پیامک‌های دریافتی در این سامانه توسط رئیس کل دادگستری استان لرستان مشاهده و برای بررسی و پیگیری به واحد‌های مربوطه ارجاع داده خواهد شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *