گاردین: بیش از ۵ میلیون کودک در انگلیس در معرض خطر استثمار قرار دارند

13:04 - 14 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۶۱۳۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
گاردین: بیش از ۵ میلیون کودک در انگلیس در معرض خطر استثمار قرار دارند
کارشناسان می گویند که کودکان و نوجوانان انگلیسی در تابستان امسال بیش از هر زمانی در معرض خطر استثمار قرار دارند.

خبرگزاری میزان – بحران هزینه‌های زندگی سبب شده تا کودکان و نوجوانان انگلیسی در تابستان پیش رو بیش از گذشته طعمه شکارچیان جنسی و باند‌های جنایتکار شوند.

به گزارش «گاردین»، تعداد بی سابقه‌ای از کودکان و نوجوانان انگلیسی تابستان امسال در معرض خطر استثمار جنسی و جنایی قرار دارند، زیرا بحران هزینه‌های زندگی باعث شده است که بیشتر خانواده‌ها قادر به پرداخت هزینه‌های تعطیلات نباشند.

بزرگترین موسسه خیریه کودکان انگلیس با اعلام یافته‌های نظرسنجی اش مبنی بر مشکل داشتن ۶ خانواده از هر ۱۰ خانواده در تامین هزینه‌های تعطیلات، در این باره هشدار داد.

کارشناسان معتقدند که اگرچه بر اساس آمار‌ها بیش از ۵ میلیون کودک ۱۱ تا ۱۷ ساله در انگلیس در معرض خطر استثمار قرار دارند، اما تعداد کودکان و نوجوانان در معرض خطر بیشتر استثمار در حال حاضر بیشتر است.

یکی از کارکنان بخش حمایت از کودکان و نوجوانان، گفت: کودکان به دلیل مواجهه خانواده‌ها با بحران هزینه‌های زندگی و سوق یافتن به سمت فقر، به شکل فزاینده‌ای در برابر باند‌های جنایتکار آسیب پذیر می‌شوند.

به گفته وی، در حال حاضر، آسان‌ترین راه -برای کودکان و نوجوانانی که از آن‌ها حمایت می‌کنم - برای دریافت پول اضافی جهت داشتن مقداری غذا، آب گرم و روشن کردن برق، خرید و فروش مواد مخدر است.

یک نظرسنجی جدید از هزار و ۱۹۱ نفر از والدین و ۷۲۹ کودک بین ۱۱ تا ۱۷ سال نشان داد که از هر ۱۰ نفر یک نفر نگران مواجهه با باند‌های تبهکار در ایام تعطیلات است و به همین نسبت نگرانی درباره نبود جایی امن برای گذراندن تعطیلات وجود دارد.

مشاور ارشد سیاستگذاری یک موسسه خیریه فعال در زمینه آسیب‌های دوران کودکی، می‎گوید: کودکان و نوجوانان اغلب متوجه نمی‌شوند که چه زمانی مورد استثمار قرار گرفته‎اند؛ یک پیشنهاد به ظاهر ساده از هدیه، غذا یا نوشیدنی در زمان نیاز می‌تواند به سرعت توسط مجرمان به چرخه بدهی یا استثمار تبدیل شود.

منتقدان، دولت انگلیس را به دلیل کاهش خدمات حمایتی به کودکان و نوجوانان مقصر می‌دانند؛ از سال ۲۰۱۰، ۷۶۰ مرکز حمایتی بسته شده‎اند و هزینه‌های واقعی شورا‌ها برای خدمات بیش از ۷۰ درصد کاهش یافته است.

کارشناسان حفاظت از کودکان همچنین تاکید می‌کنند که بهره کشی و استثمار آنلاین تهدیدی جدی است، زیرا از هر ۱۰ کودک و نوجوان انگلیسی ۷ نفر می‌گویند که در تعطیلات زمان بیشتری را با رایانه خود می‌گذرانند.

در دوران شیوع کرونا، پلیس افزایش شکل‌های جدید استثمار از کودکان و نوجوانانی را که به‌طور فزاینده‌ای در رسانه‌های اجتماعی، اتاق‌های گفت‌وگو و پلتفرم‌های بازی استخدام و استثمار می‌شدند، ثبت کرد.

مدیر اجرایی موسسه حمایت از کودکان و نوجوانان که سال گذشته از طریق ارائه خدمات کودک آزاری و بهره کشی از بیش از ۶ هزار کودک حمایت کرد، گفت: کودکان و نوجوانان به ویژه در تابستان امسال در معرض خطر هستند؛ می‌دانیم که بحران هزینه‌های زندگی مخاطرات استثمار کودکان را افزایش می‌دهد.

آمار‌های دولتی نشان می‌دهد که سالانه بیش از ۱۶ هزار کودک در انگلیس با استثمار جنسی مواجه می‌شوند و دستکم ۲۷ هزار کودک در معرض خطر استثمار توسط باند‌های جنایتکار سازمان یافته قرار دارند.

از آنجایی که استثمار کودکان و نوجوانان واقعیتی عموما پنهان است، کارشناسان موافقند که چنین داده‌هایی نوک کوه یخ است و هزاران کودک و نوجوان دیگر در رنج هستند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *