چالش دولت انگلیس برای مبارزه با آزار جنسی کودکان

8:30 - 16 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۱۰۷۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
چالش دولت انگلیس برای مبارزه با آزار جنسی کودکان
آزار جنسی کودکان در انگلیس ابعاد گسترده‌ای داشته و مبارزه با آن به چالشی برای مقامات این کشور تبدیل شده است.

خبرگزاری میزان - در ماه گذشته، ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس، انتقاد‌هایی را دریافت کرد؛ به دلیل اینکه قربانیان «باند‌های قاچاق» و آزار جنسی کودکان در این کشور به دلایل مختلف نادیده گرفته شده‌اند.

به گزارش الجزیره، سوناک، گفت: برای مدت طولانی، صحت سیاسی، ما را از حذف جنایتکاران شرور که کودکان و زنان جوان را شکار می‌کنند، باز داشته است. ما برای از بین بردن این باند‌های خطرناک دست از کار نخواهیم کشید.

انحراف افکار عمومی

چارچوب‌بندی سوء استفاده جنسی در دوران کودکی به عنوان جنایتی که «از سوی گروه‌های مختلف علیه دختران جوان سفیدپوست صورت می‌گیرد»، مخرب، انحراف افکار و غیرمسئولانه است، اما مهم‌تر از همه، مبتنی بر شواهد نیست.

تحقیق مستقل در مورد سوء استفاده جنسی از کودکان (IICSA) که گزارش نهایی خود را در اکتبر ۲۰۲۲ منتشر کرد، دریافت که فقدان داده‌ها تصمیم گیری در مورد اینکه آیا گروه‌های قومی خاص به طور نامتناسبی عامل یا قربانی هستند یا خیر جلوگیری می‌کند؛ و اینکه مشخص نیست آیا یک احساس نابجا از درستی سیاسی یا پیچیدگی محض مشکل، از جمع آوری داده‌های با کیفیت خوب جلوگیری کرده است.

در همین حال، داده‌های موجود نشان می‌دهد که سوء استفاده از سوی باند‌های اقلیتی کمتر از سه درصد از کل موارد سوء استفاده جنسی از کودکان در انگلیس و ولز را تشکیل می‌دهد و آن‌هایی که مرتکب جنایت هستند، زیرمجموعه بسیار کوچک‌تری از آن را تشکیل می‌دهند. 

رایج بودن سوء استفاده از کودکان

سوء استفاده جنسی از کودکان به طرز وحشتناکی در انگلیس رایج است و مختص هیچ جامعه یا فرهنگی نیست؛ برآورد‌های اخیر نشان می‌دهد که بیش از یک نفر از هر هفت دختر و یک پسر از هر ۲۰ پسر، که معادل نیم میلیون کودک است، هر ساله در انگلیس هدف آزار جنسی قرار می‌گیرند. 

چنین سوء استفاده‌ای در تمام اقشار جامعه و در بسیاری از زمینه‌های مختلف، بیشتر در داخل خانه و نهاد‌ها اتفاق می‌افتد.

تمرکز گفتمان بر آزار جنسی کودکان و در نتیجه هرگونه تلاش برای مقابله با آن، بر «باند‌های جنوب آسیا»، نه تنها به جوامع کلیشه‌ای، بلکه قربانیان و بازماندگان در همه جای انگلیس آسیب می‌زند.

ایجاد این تصور که در انگلیس سوء استفاده جنسی از کودکان جرمی است که عمدتا از سوی برخی گروه‌های اقلیتی بر ضد دختران سفیدپوست انجام می‌شود، تجربیات قربانیان جوامع اقلیت قومی و همچنین تجارب کودکان پسر از همه نژاد‌ها را کاهش می‌دهد. 

موانع افشای اطلاعات

علاوه بر این، این ایده‌های از پیش تعیین شده در مورد نحوه وقوع سوءاستفاده، فضایی را برای مجرمان قومیت‌های دیگر - که اکثریت را تشکیل می‌دهند - ایجاد می‌کند تا به جنایات خود علیه کودکان برای مدت طولانی‌تری بدون اینکه مورد سوء ظن یا بررسی قرار گیرند، ادامه دهند.

این کلیشه‌های تفرقه‌انگیز می‌تواند منجر به این شود که متخصصان نگرانی‌های مربوط به حمایت از کودکان را که با روایت کنونی مطابقت ندارد جدی نگیرند.

همه کودکان به سختی می‌توانند سوء استفاده‌هایی را که برای آن‌ها اتفاق می‌افتد را افشا کنند؛ برای پسران و برخی از کودکان اقلیت‌های قومی، موانع افشای اطلاعات می‌تواند بسیار زیاد باشد. 

به عنوان مثال، IICSA شنیده است که تقریباً همه جوامع در انگلیس چگونه این موانع باعث می‌شود که کودکان نتوانند مشکلات خود را گزارش کنند.

همچنین هنجار‌های خاصی برای ایجاد موانع فرهنگی اضافی برای افشاگری قربانیان از هر جنسیت از جوامع اقلیت قومی مختلف یافت شده است.

در حالی که مشخص کردن یک جامعه اقلیتی به عنوان مجرمان احتمالی، نتایجی بسیار معکوس به همراه دارد؛ ارائه راهبرد‌های خاص برای قادر کردن قربانیان با پیشینه‌های قومی، مذهبی و اجتماعی-اقتصادی خاص برای افشای سوء استفاده و دسترسی به عدالت می‌تواند بسیار مفید باشد.

مشکلی برای همه گروه‌ها در انگلیس

سوء استفاده جنسی از کودکان در انگلیس مشکلی خاص برای یک گروه جمعیتی نیست و هیچ جامعه‌ای در این کشور نمی‌خواهد این جنایت بدون مجازات ادامه یابد. 

در گزارش نهایی خود بر اساس تحقیقات گسترده، تحقیقات دقیق و تعامل با قربانیان و بازماندگان، IICSA در مجموع ۲۰ توصیه برای محافظت بهتر از کودکان به دولت انگلیس ارائه کرده است.

اقدام دولت انگلیس برای مبارزه با سوء استفاده جنسی از کودکان می‌تواند مفید باشد، اما کشاندن این موضوع مهم به جنگ‌های فرهنگی روز راه رسیدن به هدف نیست؛ تسخیر یک جامعه بدون شواهد معنادار، تنها به این دلیل که با یک روایت خاص مطابقت دارد، تنها باعث می‌شود که تصویر واقعی و بزرگ‌تر از دست برود و شکارچیان جنسی بتوانند از شناسایی فرار کنند.

انتهای پیام/


برچسب ها: انگلیس آزار جنسی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *