استثمار آنلاین؛ یک بیماری خاموش

9:33 - 05 تير 1402
کد خبر: ۴۷۱۹۹۸۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
استثمار آنلاین؛ یک بیماری خاموش
آزار جنسی آنلاین کودکان موضوعی است که شرکت‌های بزرگ فناوری نقش عمده‌ای در تداوم آن دارند.

خبرگزاری میزان - پشت هر تصویر سوء استفاده جنسی از کودک در رسانه‌های اجتماعی، یک کودک واقعی وجود دارد که قربانی است و نباید اجازه داده شود که شرکت‌های بزرگ فناوری به بهانه تهدیدات حریم خصوصی امکان این آزار‌ها را فراهم کنند.

«باب شیلینگ»، یکی از فعالان مبارزه با اشکال مختلف آزار جنسی، می‌گوید: در اینترپل، تیم من مسئول راه اندازی پایگاه بین‌المللی مبارزه با بهره‎کشی جنسی از کودکان (ICSE) بود. این ابتکار پیشگام، تصاویر کودک آزاری ارسال شده از کشور‌های سراسر جهان را در خود جای داده است.

وی می‌گوید: من و تیمم وظیفه داشتیم مطالب را تماشا و تحقیق کنیم که قربانیان و عاملان آن چه کسانی بودند؛ کار طاقت فرسایی بود، حالت تهوع آور، اما وحشت، ما را مصمم نگه داشت. ما ۵ هزار و ۴۲۰ کودک قربانی آزار جنسی را نجات داده بودیم - بسیاری از آن‌ها هنوز با مهاجمان خود در تماس بودند.

«شیلینگ»، گفت: وقتی امروز به بحران فزاینده آزار جنسی آنلاین فکر می‌کنم، فکر کردن به بیش از هفت میلیون تصویر و ویدیوی وحشتناکی که در آن پایگاه داده وجود دارد، من را متحیر می‌کند، که ۴۰ درصد آن‌ها تصاویری از نوزادان و کودکان نوپا هستند که مورد تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند.

امروزه، استثمار مانند یک بیماری خاموش و کشنده از خانه‌ها در سراسر جهان از طریق تاریک‌ترین گوشه‌های اینترنت پخش می‌شود.

کودکانی که مورد تجاوز و آزار جنسی قرار گرفته‌اند، بیشتر مورد خیانت قرار می‌گیرند، زیرا خشونت آن‌ها میلیون‌ها بار به صورت آنلاین مشاهده می‌شود.

«شیلینگ»، می‌گوید: آنچه که من شگفت‌انگیز می‌بینم این است که، علی‌رغم پیشرفت‌هایی که جامعه و فناوری به دست آورده‌اند، راه‌حل‌های کمی وجود دارد که در صورت وجود، تغییر بازی از سوی شرکت‌های فناوری برای محافظت واقعی از کودکان در فضای آنلاین ارائه شده است. 

بحث گمراه‌کننده هنوز هم بیشتر در مورد اینکه چگونه اجازه داده می‌شود تصاویر خشونت جنسی کودکان آزادانه پخش شوند، بهایی است که باید پرداخت شود تا متن‌های روزمره افراد خصوصی نگه داشته شود. 

پشت هر تصویر، یک کودک واقعی وجود دارد، یک کودک واقعی در خطر است، یک کودک واقعی که در ترس زندگی می‌کند، یک کودک واقعی دوباره تحت تأثیر سوء استفاده قرار می‌گیرد که تا زمانی که شرکت‌های فناوری پاسخگو نباشند و آن تصاویر را حذف نکنند هرگز پایان نخواهد یافت.

نوزادان و کودکان نوپا این تصاویر از خود را که مورد سوء استفاده قرار گرفته‌اند، در فضای مجازی قرار نمی‌دهند؛ دیگر نمی‌توان با این توجیه که «تنها نوجوانانی هستند که در حال ارسال پیامک هستند» از این آفت بزرگ شانه خالی کرد؛ این‌ها تصاویری است که از سوی سوء استفاده کنندگان گرفته شده و به اشتراک گذاشته می‌شود.

به گفته «شیلینگ»، به عنوان یکی از بنیانگذاران یک جنبش برای دفاع از کودکان، من در میان گروهی از بازماندگان و قربانیان هستم که برای محافظت از کودکان حال و آینده از خشونت جنسی مبارزه می‌کنند؛ بسیاری از ما از سوی افرادی مورد سوء استفاده قرار گرفتیم که به آن‌ها اعتماد داشتیم.

زمانی که نوبت به بحث ایمنی آنلاین کودکان می‌رسد، باید اطمینان حاصل شود که بازماندگان و کودکان زمانی که در فضای آنلاین قرار دارند آسیبی آن‌ها را تهدید نمی‌کند.

شرکت‌های بزرگ فناوری با ادعای محافظت از حریم خصوصی کاربران این بستر را فراهم می‌کنند که آزار و سوء استفاده جنسی از کودکان به صورت آنلاین ادامه یابد.

انتهای پیام/


برچسب ها: آزار جنسی کودکان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *