شهادت و زخمی شدن هزاران کودک فلسطینی/نادیده گرفتن کشتار کودکان از سوی رسانه‌های غربی

8:29 - 13 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۵۹۵۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
شهادت و زخمی شدن هزاران کودک فلسطینی/نادیده گرفتن کشتار کودکان از سوی رسانه‌های غربی
رژیم صهیونیستی در فاصله سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ کودک فلسطینی را به شهادت رسانده و یا مجروح کرده است.

خبرگزاری میزان - نظامیان صهیونیست از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ کودک فلسطینی را به شهادت رسانده و یا مجروح کرده‌اند.

به گزارش الجزیره، با این حال دبیر کل سازمان ملل هرگز ارتش رژیم صهیونیستی را به دلیل تجاوز به کودکان در درگیری‌های مسلحانه در «فهرست شرم» خود قرار نداده است. آیا او امسال این کار را انجام خواهد داد یا خیر؟

این موضوعی است که در نامه چند نهاد غیردولتی به سازمان ملل آمده است.

در این نامه اشاره شده است که با وجود شواهد فراوان در زمینه اقدامات رژیم صهیونیستی علیه کودکان فلسطینی، اما هرگز این موضوع در ضمیمه‌های سازمان ملل ذکر نشده است.

مجروح شدن کودک ۲ ساله فلسطینی

در جدیدترین جنایت رژیم صهیونیستی یک کودک نوپای فلسطینی بر اثر تیراندازی ارتش رژیم صهیونیستی در کرانه باختری اشغالی به شدت مجروح و پدرش نیز در این تیراندازی مجروح شده است.

به گفته پزشکان، این کودک ۲ ساله در وضعیت وخیمی قرار داشته است.

مقام‎های فلسطینی، می‎گویند که مجروحان در یک خودرو نشسته بودند که هدف تیراندازی قرار گرفتند؛ این مرد ۴۰ ساله به بیمارستانی در رام الله منتقل شد و پسرش با بالگرد به بیمارستان دیگری اعزام شد.

این حادثه بخشی از کمین نظامی نیرو‌های رژیم صهیونیستی در روستای «نبی صالح» در شمال غربی رام الله در کرانه باختری اشغالی بود.

یکی از فعالان این شهر، گفت که نیرو‌های صهیونیست ورودی روستا را بستند و به سمت یک خودرو تیراندازی کردند؛ این کودک که گفته می‌شود دو ساله است از ناحیه سر به شدت مجروح شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی است که تحقیقاتی را درباره تیراندازی آغاز کرده و گفته است که «از آسیب رساندن به غیرنظامیان متأسف است»

رژیم صهیونیستی حملات نظامی تقریبا شبانه خود را در اراضی اشغالی همواره گسترش داده است.

شهادت ۱۵۸ فلسطینی از ابتدای ۲۰۲۳

بر اساس گزارش رسانه‌های فلسطینی، از آغاز سال ۲۰۲۳ تاکنون نیرو‌های صهیونیست دستکم ۱۵۸ فلسطینی را به شهادت رسانده‌اند.

از این تعداد ۲۶ نفر کودکان هستند که در پی خشونت‌های رژیم صهیونیستی شهید شده‌اند.

تعداد شهدا همچنین شامل ۳۶ فلسطینی است که از سوی ارتش رژیم صهیونیستی در حمله چهار روزه به نوار محاصره شده غزه از ۹ تا ۱۳ می‌ به شهادت رسیدند.

بیش از ۷۰۰ هزار صهیونیست در شهرک‌های کرانه باختری اشغالی و قدس شرقی اشغالی زندگی می‌کنند که رژیم صهیونیستی در جنگ ۱۹۶۷ آن را اشغال کرد.

در حالی که رژیم اشغالگر صهیونیست به هدف قرار دادن مقامات مقاومت فلسطین می‌بالد، تصاویر و گزارش‌های میدانی در نوار غزه نشان می‌دهد که این ترور‌ها همچنین باعث شهادت بسیاری غیرنظامی فلسطینی از جمله زنان و کودکان شده است.

نادیده گرفتن کشتار کودکان از سوی رسانه‌های غربی

رسانه‌های غربی همواره این کشتار خشونت‌بار رژیم صهیونیستی را نادیده می‌گیرند و به دلیل نادیده گرفتن قتل کودکان فلسطینی هدف انتقادات گسترده‌ای قرار دارند.

کاربران شبکه‌های اجتماعی همواره تیتر‌های رسانه‌ای را محکوم می‌کنند که غیرنظامیان کشته شده در پی حملات رژیم صهیونیستی را نادیده می‌گیرند.

اخیرا پوشش رسانه‌های غربی از شهادت ۱۵ نفر از جمله ۴ کودک در حمله رژیم صهیونیستی به غزه، در شبکه‌های اجتماعی به شدت محکوم شده است.

کاربران شبکه‌های اجتماعی به سرفصل‌هایی اشاره کردند که کودکان به شهادت رسیده را حذف می‌کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *