رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

استفاده نظامیان صهیونیست از نیروی مرگبار علیه کودکان

13:42 - 17 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۶۵۵۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
استفاده نظامیان صهیونیست از نیروی مرگبار علیه کودکان
شهادت کودک ۲ ساله فلسطینی از سوی نظامیان رژیم صهیونیستی با واکنش‌هایی گسترده مواجه شده است.

خبرگزاری میزان - «محمد هیثم التمیمی»، کودک ۲ ساله فلسطینی اخیرا و بر اثر شدت جراحات ناشی از گلوله نظامیان رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

«التمیمی»، خردسال‌ترین کودک فلسطینی از میان ۲۷ کودک فلسطینی بود که امسال در غزه و کرانه باختری از سوی رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند.

صد‌ها نفر از عزاداران فلسطینی روز سه شنبه در رام الله گرد هم آمدند تا «هیثم التمیمی» را که هفته گذشته بر اثر شلیک گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسید، به خاک بسپارند.

راهپیمایان در این مراسم جنایات رژیم صهیونیستی علیه کودکان و مردم فلسطین را محکوم کرده و به سمت خانه این شهید در روستای «نبی صالح» حرکت کردند.

اعضای خانواده این شهید فلسطینی می‌گویند که چنین تیراندازی‌هایی به ساکنان و خانه‌های مجاور اغلب اتفاق می‌افتد.

مادر «التمیمی» می‎گوید: «محمد» از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفت که باعث پارگی رگ‌های مغز او شد.

ارتش رژیم صهیونیستی روز دوشنبه مدعی شد که سربازان پس از یک عملیات تیراندازی، با «آتش واقعی» پاسخ دادند.

مقام‎های صهیونیست مدعی شدند که تحقیقات در این باره در حال انجام است.

«بلال التمیمی»، یکی از بستگان شهید فلسطینی مذکور، گفت: تیراندازی مستقیم به کودک و پدرش تایید می‌کند که قصد قتل عمد وجود دارد؛ نیرو‌های اسرائیلی پس از این حادثه ورودی روستا را تا صبح روز بعد مسدود کردند.

موسسه حقوق بشری «دفاع برای کودکان»، با انتشار پیامی، نوشت: «محمد هیثم ابراهیم التمیمی» ۲ ساله حوالی بعد از ظهر پس از شلیک گلوله جنگی از سوی نیرو‌های اسرائیلی به سر او در «نبی صالح» در شمال غربی رام الله جان خود را از دست داد؛ «التمیمی» بیستمین کودک فلسطینی است که در سال ۲۰۲۳ با شلیک گلوله نیرو‌های اسرائیلی جان باخته است.

«عید ابواقطایش»، مدیر برنامه پاسخگویی در دفاع از کودکان بین‌المللی فلسطین (DCIP) در بیانیه‌ای، گفت: شلیک گلوله‌های جنگی بی‌رویه در محله‌ای مسکونی که هیچ تهدیدی برای جان یک سرباز اسرائیلی وجود ندارد، حتی نقض آشکار سیاست‌های خود ارتش اسرائیل به شمار می‌رود.

به گفته وی، قتل غیرقانونی کودکان فلسطینی به یک امر عادی تبدیل شده است، زیرا نیرو‌های صهیونیست به طور فزاینده‌ای قدرت می‌گیرند تا از نیروی مرگبار عمدی در موقعیت‌هایی استفاده کنند که موجه نیست؛ این یک جنایت جنگی بدون عواقب است.

۲۷ کودک فلسطینی در سال ۲۰۲۳ از سوی نظامیان رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند؛ نیرو‌های صهیونیست ۲۰ کودک را در کرانه باختری اشغالی به شهادت رسانده‌اند.

بر اساس بیانیه مذکور، ۶ کودک در حمله نظامی ماه می‌ به نوار غزه شهید شدند.

بیانیه این گروه، می‎گوید: بر اساس قوانین بین‌المللی، نیروی مرگبار عمدی تنها در شرایطی توجیه می‌شود که تهدید مستقیم جانی یا آسیب جدی وجود داشته باشد. با این حال، تحقیقات و شواهد جمع‌آوری‌شده از سوی DCIP به طور مرتب نشان می‌دهد که نیرو‌های اسرائیلی از نیروی مرگبار علیه کودکان فلسطینی در شرایطی استفاده می‌کنند که ممکن است به قتل‌های غیرقانونی یا عمدی تبدیل شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *