زنان و کودکان در تیررس خشونت‎های رژیم صهیونیستی

12:45 - 06 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۰۹۳۶۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
زنان و کودکان در تیررس خشونت‎های رژیم صهیونیستی
زنان و کودکان فلسطینی از خشونت‌های رژیم صهیونیستی در امان نیستند و همواره در معرض حملات نظامیان صهیونیست قرار دارند.

خبرگزاری میزان - پلیس رژیم صهیونیستی اخیرا یک زن اهل ترکیه را در مسجد الاقصی در قدس شرقی اشغالی بازداشت کرد.

به گزارش «آناتولی»، این زن ۲۴ ساله، در حال تلاوت قرآن بود که یک افسر پلیس رژیم صهیونیستی، کیف این فرد را گرفت تا او را از دروازه باب الرحمه در شرق مسجد دور کند و به گفته خبرنگاران، وی پس از تعقیب پلیس برای پس گرفتن کیفش دستگیر شد.

پلیس رژیم صهیونیستی اخیرا به باب الرحمه در داخل مجموعه مسجد الاقصی یورش برد و از اقامه نماز جلوگیری کرد؛ این یورش پس از آن صورت گرفت که افسران پلیس روز شنبه از انجام عملیات نوسازی در محل جلوگیری کردند.

از اوایل ماه جاری، زمانی که پلیس رژیم صهیونیستی نمازگزاران مسلمان را در ماه مبارک رمضان به زور از داخل مسجد الاقصی خارج کرد، تنش در سراسر قدس شرقی بالا گرفته است.

بازداشت گسترده فلسطینیان از سوی رژیم صهیونیستی

گزارش جدید گروهی از گروه‌های مدافع حقوق فلسطینی، می‎گوید که رژیم صهیونیستی حدود چهار هزار و ۹۰۰ زندانی فلسطینی از جمله بسیاری از زنان و کودکان را پشت میله‌های زندان نگه می‌دارد.

بر اساس این گزارش که به تازگی منتشر شده، این آمار شامل ۳۱ زن فلسطینی و ۱۶۰ کودک زیر ۱۸ سال است.

این گزارش از سوی کمیسیون امور اسرای فلسطین، انجمن اسرای فلسطینی، انجمن حمایت از زندانیان و حقوق بشر آدامیر و مرکز اطلاع رسانی «وادی حلوه» فلسطین در قدس اشغالی منتشر شده است. 

زنان و کودکان در بازداشت اداری

این گزارش می‌افزاید که بیش از هزار زندانی اداری از جمله شش کودک و دو زن در میان اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی وجود دارد.

بازداشت اداری یک سیاست است که از سوی رژیم اشغالگر صهیونیست اعمال می‌شود که بر اساس آن رژیم صهیونیستی زندانیان فلسطینی را بدون اتهام یا محاکمه تا شش ماه نگه می‌دارد، مدتی که می‌تواند به صورت بی‌نهایت تمدید شود؛ این بازداشت به دستور یک فرمانده نظامی و بر اساس آنچه رژیم صهیونیستی به عنوان شواهد «مخفی» ادعا می‌کند، صورت می‌گیرد.

برخی از زندانیان تا ۱۱ سال در بازداشت اداری به سر می‌برند.

گروه‌های حقوق بشری می‌گویند که تعداد اسرای فلسطینی که بیش از ۲۰ سال متوالی را در زندان‌های رژیم صهیونیستی گذرانده‌اند به ۴۰۰ نفر رسیده است، علاوه بر ده‌ها اسیر سابق که در سال ۲۰۱۴ مجدداً دستگیر شدند و بیش از ۲۰ سال را در دو دوره سپری کردند.

همچنین تعداد اسرای فلسطینی که از سوی رژیم صهیونیستی به حبس ابد محکوم شده اند ۵۵۴ نفر است.

شرایط وخیم زندان‌های رژیم صهیونیستی 

مقام‎های زندان‌های رژیم صهیونیستی اسرای فلسطینی را در شرایط اسفناک و بدون استاندارد‌های بهداشتی مناسب نگهداری می‌کنند و همچنین در معرض شکنجه، آزار و اذیت و سرکوب سیستماتیک قرار می‌دهند.

در اواخر ماه مارس بود که دو گروه سرشناس حقوق بشر فلسطینی بدرفتاری رژیم صهیونیستی با اسرای فلسطینی را برجسته کردند و گفتند که این رژیم در غیاب پاسخگویی بین‌المللی از فرهنگ معافیت از مجازات برخوردار است و به طور نظام‌مند زندانیان را در معرض اشکال مختلف شکنجه قرار می‌دهد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *