رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی:دستگاه قضایی در خط اول مبارزه با فساد است

15:45 - 09 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۵۴۳۷
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی:دستگاه قضایی در خط اول مبارزه با فساد است
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی گفت: دستگاه قضایی در خط اول مبارزه با فساد است و هیچ گونه کوتاهی و سهل انگاری را در این خصوص نمی‌پذیرد.

خبرگزاری میزان- ناصرعتباتی در دهمین جلسه شورای معاونین دادگستری استان که در سالن جلسات دادگستری کل استان  آذربایجان غربی برگزار شد، با تبریک میلاد امام رضا (ع) گفت: حضرت ثامن الاحجج، ولی نعمت ما ایرانیان و نعمتی پایان ناپذیر است که خداوند ارزانی ملت ایران کرده است.

عتباتی گفت: دستگاه قضایی در خط اول مبارزه با فساد است و هیچ گونه کوتاهی و سهل انگاری را در این خصوص نمی‌پذیرد.

وی با اشاره به حکم صادره در خصوص پرونده فساد شهرداری ارومیه گفت: توفیق در این خصوص حاصل تلاش همه همکاران است که به خوبی از بدو تا ختم پرونده کمک کردند تا دادگاه رسیدگی کننده با فراغ بال و با قدرت رای قانونی را صادر کند.

عتباتی از معاونین ناظر حوزه‌های قضایی خواست با حضور در شعب ضمن نظارت، ارشادات و تجارب خود را با همکاران در میان بگذارند چرا که شور و مشورت موجب بهبود کار‌ها و ارتقای عملکرد خصوصاً در باب رسیدگی‌های قضایی خواهد شد.

وی به جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال برگزار شده در شهرستان میاندوآب هم اشاره و گفت: باید در راستای حفظ و صیانت از حقوق بیت المال جلسات فرعی این شورا به صورت مرتب در شهرستان‌ها برگزار شود و معاونان ناظر بر این امر ورود و توجه ویژه داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی به حمایت از تولید و رفع موانع و مشکلات واحد‌های تولیدی و همچنین توجه به مقوله زندان و بازدید‌های مستمر از زندان‌ها تاکید کرد و از معاونین ناظر خواست در مواقع حضور در حوزه قضایی تحت نظارت خود به این امور هم توجه ویژه کنند.

عتباتی با بیان اینکه وظیفه و تکلیف اصلی دستگاه قضایی، امر قضا و احقاق حق و اجرای عدالت است، افزود، حفظ حقوق عامه، حمایت از واحد‌های تولیدی، توجه به مقوله زندان اموری هستند که مستقیماً با احقاق حق و اجرای عدالت و کاهش ورودی پرونده و حصول رضایتمندی و حداکثری مردم دارند.

در ادامه جلسه مجیدی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز مطالبی فراخور جلسه بیان و سپس با طرح دستورات جلسه، زارع سرپرست معاونت فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان گزارشی از عملکرد استان ارائه و سپس هر یک از معاونان فراخور دستورات جلسه به بیان مطالبی پرداختند و جلسه با تصویب مصوباتی به کار خود خاتمه داد.

انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *