شورای حل اختلاف در کاهش ورودی پرونده به محاکم و ایجاد امنیت و آسایش در جامعه آثار فراوانی داشته است

9:59 - 12 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۵۸۵۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
شورای حل اختلاف در کاهش ورودی پرونده به محاکم و ایجاد امنیت و آسایش در جامعه آثار فراوانی داشته است
رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: شورای حل اختلاف در کاهش ورودی پرونده به محاکم و ایجاد امنیت و آسایش در جامعه آثار فراوانی داشته است.

خبرگزاری میزان- حجت الاسلام والمسلمین عبدالحمید امانت بهبهانی به همراه غلامی رئیس دادگستری خرمشهر و برخی از مسئولان واحد‌های اداره کل توسعه حل اختلاف استان، با حضور در مجتمع شورای حل اختلاف این شهرستان، ضمن دیدار و گفتگو با اعضاء، از نزدیک در جریان آمار عملکرد و روند رسیدگی پرونده‌ها در شعب قرار گرفت و موثرترین فرایند‌های اثربخشی شورای حل اختلاف را حل و فصل و ایجاد صلح و سازش در اختلافات مردم دانست و گفت: شورای حل اختلاف یکی از دستاورد‌های بسیار مهم انقلاب اسلامی در عرصه قضایی کشور به شمار می‌رود و بسیاری از مشکلات مردم در شورای حل اختلاف، با صلح و سازش حل و فصل می‌شود و همچنین از اتلاف وقت و هزینه توسط دادگاه‌ها جلوگیری به عمل آورده است.

وی بر اقدامات مؤثر و راهبردی شورای حل اختلاف این شهرستان در افزایش آمار مختومه کردن پرونده‌ها به صلح و سازش تاکید کرد و اظهار کرد: با توجه به اینکه خرمشهر از شهر‌های با اهمیت و دارای مردمی نجیب، ولایی و شهید پرور که در ۸ سال دفاع مقدس جانانه در مقابل دشمن مقاومت و ایستادگی بی نظیر داشت، باید بعنوان الگو در بحث ترویج و گسترش فرهنگ صلح و سازش نسبت به شهر‌های استان شناخته شود.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان در ادامه تصریح کرد: آمار و عملکرد شورای حل اختلاف خرمشهر باید با جدیت و اهتمام ویژه اعضای آن، ارتقاء پیدا کند و نسبت به تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها فعالیت‌های مضاعفی داشته باشند.

وی افزود: امسال باید شورای حل اختلاف خرمشهر در افزایش صلح و سازش پرونده‌ها گام‌های مؤثری بردارد و ما هم در کنار شما عزیزان جهت مرتفع کردن کمبود‌ها و حل مشکلات با تمام توان اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین امانت بهبهانی، گفت: شورای حل اختلاف در بخش کاهش ورودی پرونده به محاکم و ایجاد امنیت و آسایش در جامعه آثار فراوانی داشته، ولی متاسفانه مورد حمایت مطلوبی از سوی مسئولان قرار نمی‌گیرد و ضرورت دارد سازمان‌ها و دستگاه‌ها با توجه به تاکید ماده ۴۳ قانون شورای حل اختلاف، مساعدت‌های لازم را انجام دهند و نسبت به تهیه و تامین تجهیزات آن اقدام کنند.

در این بازدید رئیس دادگستری خرمشهر، رئیس مجتمع و برخی از روسای شعب شورای حل اختلاف این شهرستان نیز ضمن تقدیر از پیگیری جدی رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان در رفع کمبود‌ها و حل مشکلات این مجتمع، به ارائه گزارشی از عملکرد و بیان دیدگاه ها، پیشنهادات و انتقادات خود پرداختند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *