معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان: ۵ جرم و دعاوی حقوقی اولویتی هر شهرستان احصاء و ابلاغ شد

14:59 - 16 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۶۳۸۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان: ۵ جرم و دعاوی حقوقی اولویتی هر شهرستان احصاء و ابلاغ شد
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان از بررسی اختصاصی جرائم و آسیب‌های اولویتی هر شهرستان خبر داد.

خبرگزاری میزان-علیرضا باوی گفت: با دستور رئیس کل دادگستری استان برای اولین بار در کشور جرائم و دعاوی حقوقی پر تکرار شهرستان‌ها احصاء و برای تدوین برنامه‌های پیشگیرانه اختصاصی، به روسای حوزه‌های قضایی سراسر استان ابلاغ شد.

علیرضا باوی اظهار کرد: با شناسایی جرایم و دعاوی پر تکرار در هر شهرستان می‌توان ضمن شناسایی کانون‌های جرم‌خیز در هر منطقه، برنامه‌های پیشگیرانه را به صورت علمی و با راهکار‌های بومی، تدوین و برای اجرای آن برنامه‌ریزی کرد که این امر با همکاری اثر بخش تمامی دستگاه‌های مسئول امکان‌پذیر است.

وی گفت: جرائمی مانند سرقت، ایراد صدمه بدنی بر اثر تصادف رانندگی، تحصیل مال نامشروع، ضرب و جرح عمدی و تهدید، از جمله جرائمی هستند که در استان بالاترین نرخ وقوع را دارند.

باوی ادامه داد: با توجه به کثرت پرونده‌های تشکیل شده در رابطه با این جرائم و دعاوی اولویتی، با استفاده از ظرفیت‌های موجود در هر شهرستان از جمله دانشگاه‌ها و مراکز علمی و بررسی مطالعات علمی و کاربردی داده‌های آماری از مراکز ذی‌ربط، علل اصلی وقوع این جرائم و آسیب‌های اجتماعی بررسی و دسته‌بندی شد.

وی گفت: در همین راستا به رؤسای حوزه‌های قضایی سراسر استان به عنوان رؤسای ستاد‌های پیشگیری شهرستان ابلاغ شده است تا جلسات شورای پیشگیری باتوجه به موضوعات اولویتی اعلام شده، برگزار شود تا با ارائه راهکار‌های پیشگیرانه برون‌رفت و انجام اقدامات حمایتی لازم، در آینده نزدیک شاهد کنترل و کاهش جرائم و دعاوی اولویتی و آسیب‌های اجتماعی در هر شهرستان باشیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *