رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مجتمع شوق زندگی در استان کرمان با هدف حمایت از گروه‌های آسیب پذیر استان افتتاح می‌شود

11:10 - 11 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۵۷۶۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
مجتمع شوق زندگی در استان کرمان با هدف حمایت از گروه‌های آسیب پذیر استان افتتاح می‌شود
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان گفت: به زودی مجتمع شناسایی و پیشگیری از آسیب‌های «شوق زندگی» با هدف پایش آسیب‌های اجتماعی و حمایت از گروه‌های آسیب پذیر استان افتتاح می‌شود.

خبرگزاری میزان-مهدی بخشی در نشست هم اندیشی و هم‌افزایی در خصوص راه‌اندازی مجتمع شوق زندگی که با حضور سید مهدی قویدل معاون پیشگیری و جلوگیری از وقوع جرم دادگستری کرمان، شعرباف تبریزی شهردار کرمان و نماینده سایر مراجع در محل سالن اجتماعات دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان برگزار شد، ضمن تبریک میلاد با سعادت، ولی نعمت ایرانیان حضرت امام رضا (ع)، افزود: می‌توانیم در مقابل مشکلاتی که در سطح جامعه ملاحظه می‌کنیم، سهل‌ترین کار یعنی بی‌تفاوتی را در پیش بگیریم حال آنکه ما به عنوان متولیان افراد محجور وظیفه رسیدگی به وضعیت ایشان را به عهده داریم و لازم است تمامی دستگاه‌های اجرایی، امنیتی، قضایی، آموزشی و نظارتی پای کار باشند و در این خصوص احساس مسئولیت کنند.

وی بیان کرد: معضلاتی، چون حاشیه نشین‌ها، کارتن خواب‌ها، زندانیان و سایر اقشاری که آسیب‌پذیر هستند لازم است جدی گرفته شوند و هرکس در جایگاه خود آنگونه که وظیفه دارد عمل کند در غیر اینصورت اگر دست به اقدامات سطحی و کلیشه‌ای بزنیم دود آن ابتدا به چشم خودمان می‌رود.

معاون پیشگیری و جلوگیری از وقوع جرم دادگستری کرمان نیز در ادامه با اشاره به ضرورت پای کار آمدن سمن‌ها و خدماتی که ارائه می‌دهند و همکاری همه دستگاه ها، اعم از بهزیستی، شهرداری، نیروی انتظامی و ... عنوان کرد: در مجتمع شوق زندگی بخش‌های مختلف جهت پیگیری، شناسایی و رفع آسیب‌های اجتماعی راه‌اندازی می‌شوند.

سید مهدی قویدل گفت: نمایندگان دادسرا، وکلا، بهزیستی، نیروی انتظامی، اورژانس اجتماعی، شورای حل اختلاف، سمن‌ها، خیرین و ... در این مجتمع جهت ارائه خدمات یکپارچه در راستای حمایت از گروه‌های آسیب پذیر با امکانات دستگاه مربوطه مستقر خواهند بود.

شهردار کرمان نیز ضمن اعلام آمادگی جهت ارائه خدمات در طرح مجتمع شوق زندگی مقرر نمود ساختمان مورد نیاز جهت تاسیس مجتمع شوق زندگی را تامین کند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *