مشکل پرداخت حقوق معوق یک مجتمع دانش بنیان قطعه با اقدامات دادگستری استان کرمان حل شد

17:39 - 08 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۵۱۷۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
مشکل پرداخت حقوق معوق یک مجتمع دانش بنیان قطعه با اقدامات دادگستری استان کرمان حل شد
با پیگیری دستگاه قضایی استان کرمان، مشکل عدم‌پرداخت حقوق معوق تلاشگران جوان مجموعه قطعه گستر گشوده و مقرر شد این مبلغ از سوی یکی از صنایع بزرگ استان تامین شده و در بازه زمانی دو ماه آینده از سوی مجموعه قطعه گستر بازپرداخت شود.

خبرگزاری میزان - علی جمادی، معاون قضایی دادستان کل کشور و رئیس دبیرخانه ستاد مرکزی پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی به همراه نادعلی اُمی دادیار دادسرای دیوان عالی کشور، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و جمعی از قضات استان از مجتمع دانش بنیان قطعه گستر بازدید کرد و گفت: آماده برگزاری نشست حمایت از تولید استان کرمان در دادستانی کل کشور هستیم. 

معاون قضایی دادستان کل کشور و رئیس دبیرخانه ستاد مرکزی پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی دراین بازدید گفت: براساس آنچه در مجموعه قطعه گستر مورد بازدید قرار گرفت، به آینده اقتصادی و صنعتی کشور امیدوارتر شدیم.

جمادی با اشاره به این مطلب که آنچه رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال‌های سال از همه ما خواسته اند در این مجموعه محقق شده است، تصریح کرد: جهاد مورد نظر مقام معظم رهبری و انقلابی بودن در این مجموعه با تولید قطعات کیفی و با استاندارد‌های بالاتر از استاندارد‌های بین المللی محقق شده است.

وی ادامه داد: عملکرد ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در ابعاد حقوقی و قضایی در استان کرمان که با دبیری دادستان مرکز استان پیگیری می‌شود، بسیار مثبت بوده است.

معاون قضایی دادستان کل کشور عنوان کرد: به منظور حل مشکلات صنایع استان، مواردی که در استان قابل حل است، پیگیری خواهد شد و سایر موارد در سطح کشوری مورد بررسی و پیگیری قرار خواهد گرفت.

جمادی یاداور شد: سیاست‌های حاکم در دستگاه قضایی مبتنی بر این است که تولید و اشتغال با مانع روبرو نشود و در رسیدگی‌های قضایی علاوه بر توجه به لزوم دادرسی سریع به نحوی اقدام می‌شود که در عرصه تولید خللی ایجاد نشود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان نیز در حاشیه این بازدید گفت: براساس پیگیری‌های دستگاه قضایی، تامین قطعات موردنیاز صنایع استان از ظرفیت‌های استانی از جمله مجموعه دانش بنیان قطعه گستر مورد تاکید قرار گرفته است.

مهدی بخشی خاطرنشان کرد: نیرو‌های آموزش دیده در مجموعه دانش بنیان قطعه گستر از نیرو‌های برتر در سطح بین المللی هستند که بسیاری از کشور‌ها به دنبال جذب این افراد هستند.

وی اظهارکرد: در این مجموعه، برمبنای مهندسی معکوس بسیاری از قطعات مورد نیاز صنایع با کیفیت بالا و متناسب با استاندارد‌های بین المللی ساخته و به کارگیری شده است که نسبت به نمونه خارجی خود نیز عملکرد بسیار بهتری را به دنبال داشته است و از این رو انتظار می‌رود که صنایع استان از ظرفیت‌های این مجموعه صنعتی به خوبی استفاده کنند.

مدیرعامل مجتمع دانش بنیان قطعه گستر نیز از حمایت‌های دستگاه قضایی تقدیر کرد.

گفتنی است؛ با پیگیری دستگاه قضایی استان کرمان، گره کور عدم‌پرداخت حقوق معوق تلاشگران جوان مجموعه قطعه گستر گشوده شد و مقرر شد این مبلغ از سوی یکی از صنایع بزرگ استان تامین شده و در بازه زمانی دو ماه آینده از سوی مجموعه قطعه گستر بازپرداخت شود.

مجموعه دانش بنیان قطعه گستر کرمان در حال حاضر ۱۸۰ نفر را مشغول به کار دارد و این در حالی است که ظرفیت ایجاد ۶۰۰ شغل در این مجموعه وجود دارد.

گروه صنعتی قطعه گستر از سال ۱۳۷۴ همکاری خود با شرکت‌های صنعتی و معدنی مختلف از جمله شرکت ملی صنایع مس ایران، سنگ آهن مرکزی، مجتمع گل گهر، گهر زمین، سیمان ممتازان، گروه صنعتی بارز، جهاد نصر و ... آغاز کرده و به عنوان شرکتی دانش بنیان تامین قطعات و ابزار‌های صنعتی و تخصصی مورد نیاز آن‌ها را به عهده دارد.

تامین قطعات، ابزار‌ها و تجهیزات مورد نیاز شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی استان از تولیدات داخل استان مورد تاکید این مجموعه قرار دارد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *