رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی
گفت‌وگو|

رئیس فراکسیون زنان مجلس: فعالیت ایران در مجامع بین‎المللی درباره حوزه زنان ادامه دارد

7:00 - 27 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۵۴۳۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
رئیس فراکسیون زنان مجلس: فعالیت ایران در مجامع بین‎المللی درباره حوزه زنان ادامه دارد
رئیس فراکسیون زنان مجلس گفت که جمهوری اسلامی ایران از زمان پیروزی انقلاب اسلامی توجه ویژه‌ای به موضوع زنان داشته است و فعالیت‎ها در مجامع بین‎المللی در حوزه زنان ادامه دارد.

فاطمه قاسم پور، رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان می‎گوید: جمهوری اسلامی ایران از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران توجهی ویژه‌ به موضوع زنان داشته و این بذل توجه در فرمایشات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری وجود داشته و منجر به شکل گرفتن گفتمان زن دوساحتی شد.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در همه مجامعی که حضور دارد، اقدام‌ها، دستاورد‌ها و رویکرد‌های خود را در حوزه زنان مطرح می‌کند، اظهار کرد: مسئله‌ای که ما در بحث تصویر زن ایرانی در مجامع بین المللی مواجه هستیم این است که تصویر زن ایرانی خلق شده از گفتمان انقلاب در موضوع زن با تصویری که جامعه جهانی از زن دنبال می‌کند، قاعدتا فاصله‌ای دارد که این فاصله تمایز گفتمانی ما به شمار می‎رود.

قاسم پور، افزود: بر اساس گفتمان مذکور یک انسان دوساحتی مسئولیت اجتماعی دارد و نقش آفرینی‎اش بسیار مهم است.

رئیس فراکسیون زنان مجلس، عنوان کرد: جامعه جهانی به دنبال سانسور این تصویر از زن ایرانی است، با وجود این ما به ارائه این تصویر در مجامع مختلف اهتمام داریم.

وی با بیان اینکه جامعه جهانی در حالی عضویت ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل را لغو کرد که دیپلماسی ما محدود به این سازمان و در این فضا نبوده است، بیان کرد: در حال حاضر ما در حوزه دیپلماسی پارلمانی و مجامع مختلف فعال هستیم و پس از لغو عضویت ایران از کمیسیون مذکور دستکم سه تا چهار دیپلماسی پارلمانی بر مبنای دعوت از جمهوری اسلامی ایران داشتیم و توانستیم بحث خود را در زمینه زنان مطرح کنیم.

رئیس فراکسیون زنان مجلس، در بخشی دیگر اظهار کرد: در جلسه ویژه زنان که در جریان نشست سالانه کشور‌های اسلامی در حوزه پارلمان‌ها برگزار شد، جمهوری اسلامی ایران حضور فعال داشت.

نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در جلسه ویژه زنان طی نشست جهانی پارلمان‌ها حضور فعال داشت، گفت: این روند ادامه دارد و ایران رویکرد و نگاه خود را به موضوع زنان همواره مطرح می‌کند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *