سامانه حراج خرده‌فروشی برخط سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی رونمایی شد

13:53 - 07 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۴۹۸۱
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
سامانه حراج خرده‌فروشی برخط سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی رونمایی شد
مدیر‌عامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با اشاره به اینکه از ابتدای سال‌جاری حراج حضوری در این سازمان برگزار نشده است، گفت: سامانه حراج خرده‌فروشی برخط این سازمان برای ایجاد شفافیت و رقابت بیشتر راه‌اندازی شده است.

خبرگزاری میزان _ عبدالمجید اجتهادی، مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش سازمان اموال تملیکی، در مراسم رونمایی از سامانه حراج خرده‌فروشی برخط این سازمان، گفت: مزایا و دستاورد‌های راه‌اندازی این سامانه شفافیت، ایجاد رقابت، حذف واسطه‌ها و استفاده عموم افراد جامعه از حراج‌ها است. 

وی گفت: در اصلاحیه سال ۱۴۰۱ قانون مبارزه با قاچاق مقرر شد سامانه حراج خرده‌فروشی برخط سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی راه‌اندازی شود، اما این سازمان معطل تدوین و تصویب آئین‌نامه اجرایی این قانون نماند و پیش از تدوین اقدام به راه‌اندازی این سامانه کرد.

به گفته مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی آئین‌نامه‌های اجرایی اصلاح قانون مبارزه با قاچاق فردا در جلسه کمیسیون لوایح هیات‌دولت مطرح می‌شود.

اجتهادی با اشاره به همکاری سامانه تدارکات الکترونیکی دولت با سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی درخصوص راه‌اندازی سامانه حراج خرده‌فروشی برخط این سازمان، گفت: تاکید سازمان اموال تملیکی به سامانه تدارکات الکترونیکی دولت این بوده است که کلیه فرآیند‌های شرکت در این سامانه به‌صورت رایگان انجام پذیرد.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی همچنین تاکید کرد: برای حل مشکلات احتمالی، یک الی ۲ ماه این سامانه را با تاخیر رونمایی کردیم و در حراج‌های سامانه حراج خرده‌فروشی برخط، تمام افراد جامعه می‌توانند از این سامانه استفاده کنند.

به گفته وی یکی از اهداف راه‌اندازی این سامانه تسهیل استفاده خانوار‌ها از امکانات حراج‌ها و پیش‌بینی بازگشت سریع ودیعه به افراد غیربرنده است.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی همچنین افزود: ودیعه ثبت‌نام‌کنندگان حداکثر تا ۲۴ ساعت پس از مشخص‌شدن نتایج به حساب افراد غیربرنده واریز خواهد شد.

اجتهادی همچنین افزود: در سال‌جاری حراج‌های حضوری جز در موارد استثناء برگزار نخواهد شد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه تفاوت حراج خرده‌فروشی برخط با مزایده حضوری در غیرمحرمانه‌بودن آن است، گفت: قیمت‌ها در این سامانه کاملا شفاف است و مصرف‌کننده واقعی به دلیل حاشیه سود پایین می‌تواند از این شیوه استفاده کند. 

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی تاکید کرد: در مرحله اول راه‌اندازی این سامانه کالاها به شرط سالم‌بودن به متقاضیان تحویل داده خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود در ماه‌های آینده با همکاری سازمان ملی استاندارد کالاها را با گارانتی به متقاضیان تحویل دهیم.

اجتهادی با تاکید بر اینکه در این سامانه سقف معاملات ۲۰۰ میلیون تومان است و مزایده خودرو در این سامانه امکان‌پذیر نیست، گفت: برای ماشین‌آلات راه‌سازی که در بنادر و گمرکات موجود و در اختیار این سازمان است تاکنون ۲ مزایده برگزار شده که یکی از آن‌ها تا فردا ادامه‌دار است. 

به گفته وی مزایده دوم ماشین‌آلات راه‌سازی نیز از فردا به مدت یک ماه آغاز می‌شود.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی همچنین گفت: با توجه به ظرفیت قانون بودجه سال ۱۴۰۲، درصدد فراهم‌کردن بستر‌های لازم برای برگزاری مزایده خودرو‌های سواریِ در اختیار این سازمان، در تیر سال‌جاری هستیم.

افراد می‌توانند با مراجعه به سامانه ستاد الکترونیک دولت(ستاد ایران) به آدرس http://Setadiran.ir یا پنجره ملی خدمات هوشمند دولت و یا تارنمای سازمان اموال تملیکی از خدمات این سامانه استفاده کنند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *