افزایش تخریب منازل فلسطینیان از سوی رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۳

13:17 - 03 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۴۳۳۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
افزایش تخریب منازل فلسطینیان از سوی رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۳
رژیم صهیونیستی سیاست تخریب منازل فلسطینیان را در سایه سکوت بین‌المللی ادامه می‌دهد.

خبرگزاری میزان - دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل (OCHA) در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد که مقامات اشغالگر صهیونیست ۴۲ ساختمان متعلق به فلسطینی‌ها در قدس اشغالی و کرانه باختری اشغالی از جمله ۱۷ خانه را تخریب کرده‌اند.

به گزارش میدل ایست مانیور، جدیدترین تخریب منازل فلسطینیان در روز‌های اخیر صورت گرفته است.

افزایش تخریب منازل فلسطینیان از سوی رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۳

آواره شدن ده‌ها فلسطینی دیگر

به گزارش این نهاد سازمان ملل، دست‌کم ۵۰ فلسطینی از جمله ۲۳ کودک در اثر این تخریب‌ها آواره شدند و معیشت بیش از ۶۰۰ نفر دیگر تحت تأثیر قرار گرفته است.

علاوه بر این، ۹ ساختمان از جمله یک مدرسه اهدا شده به عنوان بخشی از کمک‌های بشردوستانه، از سوی رژیم صهیونیستی تخریب شده است.

افزایش تخریب منازل فلسطینیان از سوی رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۳

روند غیرممکن دریافت مجوز

این گزارش نشان داد که رژیم صهیونیستی با بیان این ادعا که ساختمان‌ها فاقد مجوز ساخت و ساز و نوسازی بوده‌اند، تخریب شدند.

دریافت چنین مجوز‌های ساختمانی برای فلسطینیان بسیار دشوار و بسیار پر هزینه است و در هر صورت به ندرت صادر می‌شود؛ با خانواده‌های در حال رشد، فلسطینی‌ها در کرانه باختری و قدس اشغالی یا باید خانه‌های خود را گسترش دهند یا خانه‌های جدید بدون مجوز بسازند.

بیشتر تخریب‌ها در «منطقه C»، که تحت کنترل کامل ارتش رژیم صهیونیستی است، از جمله مدرسه‌ای که با کمک‌های مالی در بیت لحم تامین می‌شد، هدف قرار گرفتند؛ این مدرسه دارای پنج کلاس درس و بیش از شصت دانش آموز بین کلاس‌های اول تا چهارم بود.

بر اساس این گزارش، تخریب‌های باقی‌مانده در قدس شرقی اشغالی انجام شد که منجر به آواره شدن هفت خانواده با ۳۹ عضو از جمله ۲۲ کودک شد.

رژیم صهیونیستی قدس شرقی را در جریان جنگ شش روزه ۱۹۶۷ اشغال کرد؛ در سال ۱۹۸۰ کل شهر را ضمیمه کرد، اقدامی که هرگز از سوی جامعه بین‌المللی به رسمیت شناخته نشد.

افزایش تخریب منازل فلسطینیان از سوی رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۳

تخریب ۳۰۰ ساختمان در سال جاری میلادی

در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۳، مقامات اشغالگر صهیونیست ۲۹۰ ساختمان متعلق به فلسطینی‌ها را در سراسر کرانه باختری از جمله قدس شرقی تخریب، وادار به تخریب یا تصرف کردند؛ همه بنا‌ها به جز ۱۹ مورد به دلیل «نداشتن مجوز‌های ساختمانی» هدف قرار گرفتند که تقریبا دریافت این مجوز‌ها برای فلسطینیان غیرممکن است.

به گفته دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل (OCHA) در اراضی اشغالی فلسطین، در نتیجه این تخریب‌ها، ۴۱۳ نفر از جمله ۱۹۴ کودک آواره شدند و معیشت یا دسترسی به خدمات بیش از ۱۱ هزار نفر دیگر تحت تأثیر قرار گرفت.

تعداد سازه‌های مورد هدف در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۳ در مقایسه با مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ که بیشترین تعداد تخریب ثبت شده در کرانه باختری از جمله قدس شرقی از سال ۲۰۱۶ تاکنون بوده است، ۴۶ درصد افزایش یافت.

افزایش تخریب منازل فلسطینیان از سوی رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۳

تخریب تاسیسات آب آشامیدنی

این رویداد که بیشترین تعداد مردم را تحت تأثیر قرار داد در ۲۳ ژانویه رخ داد، زمانی که مقامات صهیونیست بدون اطلاع قبلی، یک چاه آب در حال ساخت در حبله (قلقلیه) را مسدود کردند.

این چاه تنها منبع آب آشامیدنی و آبیاری بسیاری از زمین‌های زیرکشت بوده است؛ حدود ۸ هزار فلسطینی از هزار و ۳۰۰ خانواده در سه روستای اطراف آسیب دیدند.

بیش از ۳۵ درصد (۱۰۲ سازه) از تمام سازه‌های مورد هدف (تخریب و مصادره) در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۳ مسکونی بودند که در نتیجه ۴۱۳ فلسطینی از جمله ۱۹۴ کودک آواره شدند.

این رقم ۷۸ درصد بیشتر از تعداد افراد آواره در مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *