برنامه رژیم صهیونیستی برای افزایش تخریب منازل فلسطینیان

8:24 - 27 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۷۷۳۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
برنامه رژیم صهیونیستی برای افزایش تخریب منازل فلسطینیان
رژیم صهیونیستی سیاست تخریب منازل فلسطینان را با شدت بیشتری دنبال می‌کند.

خبرگزاری میزان - مقامات صهیونیست به دنبال دو برابر کردن بودجه اختصاص داده شده به شهرک نشینان غیرقانونی برای نظارت بر ساخت و ساز‌های فلسطینیان در کرانه باختری اشغالی هستند. 

به گزارش «میدل ایست مانیتور»، این بودجه به ۱۱ میلیون دلار می‌رسد و احتمالاً به این معنی است که تعداد تخریب خانه‌های فلسطینی‌ها نیز افزایش خواهد یافت.

شهرک نشینان صهیونیست در تلاش برای خلع ید از مردم فلسطین، هرگونه کار ساخت و ساز فلسطینی در کرانه باختری اشغالی را به مقامات گزارش کرده‌اند. 

در سال ۲۰۲۲ یک سند رسمی داخلی که روزنامه هاآرتص به دست آورد، همکاری نزدیک بین شهرک نشینان و رژیم صهیونیستی را در گزارش هر گونه کار انجام شده توسط فلسطینیان نشان داد.

آمار سازمان ملل

بر اساس ارقام سازمان ملل که الجزیره به آن‌ها اشاره کرده است، نظامیان صهیونیست در حال حاضر ۲۱۸ فلسطینی را پس از تخریب منازلشان در منطقه موسوم به C در سه ماه اول سال ۲۰۲۳ به اجبار از خانه‌های خود آواره کرده‌اند که بیش از یک سوم از ۵۹۴ فلسطینی آواره در کل سال ۲۰۲۲ است.

منطقه C عمدتا روستایی است و تنها سرزمینی است که برای توسعه و گسترش فلسطین باقی مانده است؛ همچنین تنها بخش پیوسته باقی مانده از کرانه باختری است.

بیش از ۷۰ درصد از منطقه C، حدود ۴۴ درصد از کل کرانه باختری، برای شهرک‌سازی‌های غیرقانونی صهیونیست‌ها و مناطق تیراندازی نظامی، در میان سایر مناطق ممنوعه استفاده می‌شود.

آزار و اذیت فلسطینیان

آزار و اذیت اسرائیل علیه فلسطینیان در این منطقه در سال‌های اخیر به میزان قابل توجهی افزایش یافته است؛ شهرک نشینان غیرقانونی نیز برای نظارت بر ساخت و ساز فلسطینی‌ها به کار گرفته شده اند. 

نیرو‌های اشغالگر خط تلفنی را راه اندازی کرده‌اند که آن را «اتاق جنگ C» می‌نامند تا شهرک نشینان با آن تماس بگیرند و ساخت و ساز فلسطینیان در منطقه C را گزارش کنند.

هاآرتص گزارش داد: در سال‌های اخیر شاهد تشکیل «بخش‌های زمینی» در شهرک‌های کرانه باختری بوده‌ایم که ساخت‌وساز و کشت فلسطینی‌ها را دنبال می‌کنند و چنین فعالیت‌هایی را به اداره شهری و ارتش اسرائیل گزارش می‌دهند. این ادارات هیچ مرجع اجرایی ندارند، اما بازرسان آن به عنوان منبع اطلاعات اضافی برای کابینه عمل می‌کنند.

اظهارات خطرناک مقامات صهیونیست

«اوریت استروک»، سیاستمدار راست افراطی صهیونیست، وزیر مأموریت‌های داخلی است که مسئولیت بودجه نظارتی را بر عهده دارد که قرار است میزان آن دو برابر شود؛ «استروک» متعلق به حزب صهیونیست است که رئیس آن، «بزالل اسموتریچ»، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی است که اخیراً خواستار «محو» شدن روستای فلسطینی حواره شده است.

دیگر سیاستمداران راست افراطی که به موضوع شهرک نشینان فشار می‌آورند عبارتند از «ایتامار بن گویر»، از شاگردان یک شهرک نشین که در سال ۱۹۹۴، ۲۹ نمازگزار فلسطینی را قتل عام و بیش از ۱۰۰ نفر دیگر را در مسجد الخلیل مجروح کرد.

نقض قوانین بین‌المللی

در تمام کشور‌های جهان، مردم می‌توانند مالکیت داشته باشند و بسازند، اما در اراضی فلسطین، صهیونیست‌ها مجاز هستند و حق دارند این کار را انجام دهند، در حالی که فلسطینیان به عنوان صاحبان اصلی زمین‌ها این حق را ندارند؛ آن‌ها به اراضی فلسطین می‌آیند و استعمار می‌کنند. آن‌ها استعمارگر هستند و نه شهرک نشین، این چیزی است که فلسطینیان به فرزندان خود می‌گویند.

حمایت شهرک‌نشینان

کابینه رژیم صهیونیستی سالانه میلیون‌ها دلار را به شهرک نشینان خود در کرانه باختری برای نظارت، گزارش و محدود کردن ساخت و ساز‌های فلسطینی می‌دهد؛ این پول برای استخدام بازرسان و خرید هواپیما‌های بدون سرنشین، تصاویر هوایی و وسایل نقلیه استفاده می‌شود.

تشدید برنامه تخریب

کابینه راست افراطی جدید رژیم صهیونیستی که در پایان دسامبر گذشته آغاز به کار کرد همچنین برنامه‌های قبلی را برای آواره‌کردن اجباری هزاران فلسطینی در مناطق مختلف افزایش داده است.

نزدیک به ۱۲ درصد از جمعیت فلسطین در کرانه باختری در حال حاضر در منطقه C زندگی می‌کنند که حدود ۳۷۵ هزار نفر است؛ در حالی که حداقل ۴۶ درصد از منطقه C از زمین‌های خصوصی فلسطینی تشکیل شده است، کمتر از یک درصد برای ساخت و ساز فلسطینی قابل دسترسی است و بیشتر آن در حال حاضر ساخته شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *