سیاست تخریب منازل فلسطینیان از سوی رژیم صهیونیستی

9:57 - 09 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۶۴۶۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
سیاست تخریب منازل فلسطینیان از سوی رژیم صهیونیستی
رژیم صهیونیستی با وجود انتقادات گسترده، همچنان به تخریب منازل فلسطینیان ادامه می دهد.

خبرگزاری میزان - در ماه جولای، مقامات و نیرو‌های اشغالگر صهیونیست ۵۴ ساختمان را در قدس شرقی و منطقه C کرانه باختری را به بهانه فقدان مجوز‌های ساختمانی صادر شده، تخریب یا مصادره کردند.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی «وفا»، این در حالی است که دریافت مجوز ادعا شده از سوی رژیم صهیونیستی برای فلسطینیان تقریبا غیر ممکن است.

بر اساس گزارش دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل (OCHA)، نظامیان رژیم صهیونیستی در این مدت همچنین ۱۰ فلسطینی ساکن این خانه‌ها را به شهادت رسانده‌اند.

این سازمان در گزارش حفاظت از غیرنظامیان خود در بازه زمانی ۵ تا ۲۴ جولای اعلام کرد که در نتیجه این تخریب‌ها، ۶۶ فلسطینی از جمله ۳۴ کودک آواره شدند و معیشت بیش از ۷۹۵ نفر دیگر تحت تأثیر قرار گرفته است.

۱۶ مورد از سازه‌های آسیب‌دیده از سوی اهداکنندگان در پاسخ به تخریب‌های قبلی ارائه شده است؛ از این ۱۶ بنا، ۱۵ ساختمان در یک حادثه در المنطار، در قدس تخریب شدند.

بر اساس این گزارش، ۸۰ درصد از سازه‌های آسیب دیده (۴۳) در منطقه C بود؛ ۱۱ سازه باقی مانده در قدس شرقی تخریب شد و منجر به آواره شدن پنج خانوار شامل ۲۴ نفر از جمله ۱۲ کودک شد.

۸ ساختمان از ۱۱ ساختمان تخریب شده در قدس شرقی از سوی صاحبان آن‌ها برای جلوگیری از پرداخت جریمه به مقامات صهیونیست تخریب شدند.

در ۱۱ جولای، نیرو‌های صهیونیست یک زوج مسن فلسطینی را پس از پایان موعد تعیین شده از سوی دادگاه‌های صهیونیستی از خانه خود در شهر قدیمی قدس به زور اخراج کردند.

واگذاری خانه فلسطینیان به شهرک نشینان صهیونیست

پس از اخراج این زوج سالخورده فلسطینی، خانه آن‌ها بلافاصله به شهرک نشینان صهیونیست تحویل داده شد.

دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل در اراضی اشغالی اعلام کرد که قوانین رژیم صهیونیستی که برای اخراج این خانواده استفاده می‌شود، ذاتا تبعیض‌آمیز و ناقض تعهدات حقوق بشر است.

بر اساس ارزیابی‌های OCHA، حدود هزار فلسطینی در معرض خطر اخراج اجباری در قدس شرقی هستند که عمدتا به دلیل پرونده‌های دادگاهی است که از سوی گروه‌های شهرک‌نشین آغاز شده است.

اخراج اجباری و کشتار گسترده

علاوه بر تخریب، اخراج و جابجایی اجباری، OCHA اعلام کرد که نیرو‌های اشغالگر صهیونیست از ۴ تا ۲۷ جولای در حوادث جداگانه‌ای در مناطق نابلس، قلقیلیه و رام‌الله ۱۰ فلسطینی از جمله کودکان را به ضرب گلوله به شهادت رساندند.

همچنین در طول دوره گزارش، ۳۵۲ فلسطینی، از جمله دستکم ۵۶ کودک، از سوی نظامیان صهیونیست در سراسر کرانه باختری، از جمله ۲۶ نفر با گلوله‌های جنگی مجروح شدند.

دستور تخریب خانه‌های فلسطینی‌ها به این بهانه صادر شد که آن‌ها فاقد پروانه ساختمانی لازم هستند و با این حال، تقریبا غیرممکن است که برای فلسطینیان مجوز ساخت و ساز صادر شود.

حدود ۱۸۱ بنای فلسطینی در قدس اشغالی در نیمه اول سال جاری تخریب شد؛ فلسطینی‌ها مجبورند اموال خود را تخریب کنند، زیرا رژیم صهیونیستی آن‌ها را وادار می‌کند که خود این اقدام را انجام دهند.

مجوز‌های ساختمانی با قیمت‌های گزافی دریافت می‌شوند و برای اکثر فلسطینی‌ها غیرقابل استطاعت است، و یک خلأ قانونی برای رژیم صهیونیستی ایجاد می‌کند تا زمین‌های بیشتری را به خاک خود ضمیمه کند و فلسطینی‌ها را با جلوگیری از توسعه زیرساخت‌ها در بلاتکلیفی رها کند.

سیاست گسترده رژیم صهیونیستی در تخریب خانه‌ها و تخریب اموال دیگر تمام خانواده‌ها را هدف قرار می‌دهد؛ چنین تخریب‌هایی به عنوان مجازات دسته جمعی غیرقانونی و نقض قوانین بین‌المللی حقوق بشر تلقی می‌شود.

رژیم برنامه‌ریزی محدودی که از سوی مقامات صهیونیستی اعمال می‌شود، دریافت مجوز‌های ساختمانی در منطقه C را برای فلسطینی‌ها تقریبا غیرممکن می‌کند و مانع توسعه مسکن، زیرساخت‌ها و معیشت کافی می‌شود.

ارقامی که در پاسخ به درخواست آزادی اطلاعات از سوی سازمان حقوق بشری «Bimkom» فاش شد، تنها ۲۱ درخواست از حدود هزار و ۵۰۰ درخواست فلسطینی‌ها برای مجوز ساخت در منطقه C کرانه باختری بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ از سوی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری تایید شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *