رئیس کل دادگستری یزد: بخش نقد جشنواره عدلیه و رسانه بر اساس سند تحول و تعالیه و چالش‌های قوه قضایی طراحی شده است

17:20 - 02 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۴۱۶۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری یزد: بخش نقد جشنواره عدلیه و رسانه بر اساس سند تحول و تعالیه و چالش‌های  قوه قضایی طراحی شده است
رئیس کل دادگستری استان یزد، گفت: بخش نقد «جشنواره عدلیه و رسانه» بر اساس سند تحول و تعالی قوه قضاییه و چالش‌های مرتبط با دستگاه قضایی طراحی شده است

خبرگزاری میزان - رئیس شورای سیاست گذاری جشنواره عدلیه و رسانه استان یزد، ایجاد رقابت سالم بین اصحاب رسانه، توسعه اطلاع رسانی از رویداد‌های حقوقی و قضایی، ایجاد زمینه آموزش و بالابردن آگاهی‌های حقوقی و قضایی جامعه، کشف استعداد‌های هنری و حمایت از خبرنگاران، روزنامه نگاران و نویسندگان را از اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد و اظهار کرد: برای ارتقای کمیت و کیفیت جشنواره و ایجاد فرصت برای جلب مشارکت بیشتر، این جشنواره تمدید شد.

غلامعلی دهشیری، بر ارائه آموزش‌های حقوقی و قضایی در قالب‌های نوین و جذاب تأکید کرد و افزود:این اقدامات رسانه و فعالیت‌های اجتماعی درتقویت احساس عدالت در بین اقشار و ارتقای سرمایه اجتماعی قوه قضاییه موثر است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره عدلیه و رسانه در ۴ بخش، اصلی، رسانه، ویژه و نقد، گفت: با فرخوان بیش از ۴۰ موضوع در زمینه‌های مختلف و مرتبط با دستگاه‌های مشارکت کننده در جشنواره، زمینه حضور و رقابت اصحاب رسانه، هنرمندان و فرهیختگان و صاحب نظران فراهم شده است.

رئیس کل دادگستری استان یزد با تقدیر از مساعی ارزشمند و همکاری صمیمی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد در برگزاری این جشنواره، ابراز کرد: تلاش برای ارتقای آگاهی‌های عمومی و حقوقی زمینه ساز کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی و ارتقای سرمایه اجتماعی برای حاکمیت است که قطعاً این تلاش اثر گذار، مأجور درگاه الهی است.

دهشیری جلب مشارکت نهاد‌های همزیست با قوه قضاییه و به ویژه جامعه دانشگاهی، دانشجویان، محققان و پژوهشگران را در بخش نقد خواستار شد و بیان داشت: بخش نقد بر اساس سند تحول و تعالی قوه قضاییه و چالش‌های مرتبط با دستگاه قضایی طراحی شده است که می‌تواند بستری مناسب برای جذب دیدگاه‌ها، نقد‌ها و نظر‌های اساتید فن، فرهیختگان و اندیشمندان باشد.

در سومین نشست شورای سیاست گذاری جشنواره عدلیه و رسانه استان یزد، مقرر شد: فرصت ارسال آثار و شرکت در بخش‌های مختلف جشنواره تا ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ تمدید شود.
انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری جشنواره

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *