دادگستری کل استان یزد بیش از ۱۸۰ هزار نفر ساعت آموزش در سال ۱۴۰۱ ارائه کرد

14:21 - 30 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۳۵۷۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
دادگستری کل استان یزد بیش از ۱۸۰ هزار نفر ساعت آموزش در سال ۱۴۰۱ ارائه کرد
معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان یزد گفت: در سال گذشته بیش از ۱۸۰ هزار نفر ساعت دوره‌های آموزشی مختلف برای قضات، کارکنان، ضابطان و. برگزار شده است.

خبرگزاری میزان - حسین دهقانی فیروز آبادی در نشست کمیسیون برنامه ریزی آموزش دادگستری کل استان یزد، اظهارکرد: پس از فروکش کردن شیوع کرونا در راستای سیاست‌های دادگستری کل استان در سال ۱۴۰۱ حدود ۲۵ درصد دوره‌های آموزشی به صورت حضوری و ۷۵ درصد غیر حضوری برگزار شد.

وی افزود: در سال گذشته برای کارکنان قضایی ۵۴ دوره آموزشی به میزان ۳۰ هزار ۶۶۶ نفر ساعت در حوزه‌های بهبود مدیریت شغلی و عمومی برگزار شده است.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان یزد، اضافه کرد: در حوزه کارکنان اداری در سال ۱۴۰۱، ۹۴ دوره آموزشی در قالب ۹۹ هزار و ۶۷۱ نفر ساعت در حوزه‌های «بهبود مدیریت شغلی، بدو خدمت، عمومی و ...» برگزار شده است.

دهقانی در ادامه گفت: همچنین در حوزه آموزش ضابطان با همکاری دادسرا‌ها در سال گذشته ۲۰ دوره آموزشی و در مجموع ۵۱ هزار ۴۵۲ نفر ساعت آموزش ارائه شده است.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان یزد آموزش پیامک محور را از ابتکارات این معاونت در سال گذشته دانست و افزود: در این راستا ۱۷ عنوان پیام برای قضات و ۸ عنوان پیام برای کارکنان از مباحث مهم و کاربردی و در قالب‌های تخصصی ارسال شد که نظرسنجی‌های صورت گرفته نشان از رضایت همکاران از این نوع آموزش دارد و در سال جدید افزایش خواهد یافت.

دهقانی تصریح کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی بدو خدمت برای کارکنان تازه استخدام شده از دیگر برنامه‌های این معاونت در سال گذشته بود که سعی شد در کمترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت برگزار شود.

وی افزود: در حوزه پژوهش ۵ عنوان کتاب در سال گذشته به چاپ رسید که با ریل گذاری‌های صورت گرفته در سال جاری نیز ۵ عنوان کتاب به چاپ خواهد رسید.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان یزد، گفت: برگزاری ۹ کارگاه آموزشی با رویکرد «ثبتی خانواده، داوری و کیفری» در حوزه اتقان آراء از سایر اقدامات شاخص انجام شده در سال ۱۴۰۱ بوده است.

وی تصریح کرد: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته در سال جاری ۵۰ درصد کارگاه‌های آموزشی به صورت حضوری و مابقی غیرحضوری برگزار خواهد شد.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان یزد، همچنین گفت: دومین دوره کارآموزی قضایی ویژه استان یزد نی از برنامه‌های شاخص و مهم این معاونت است که در خرداد ماه سال جاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری اقدامات

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *