۸۰۰ خانواده زندانی تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان استان یزد قرار دارد

10:41 - 05 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۴۵۸۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
تعداد نظرات: ۱ دیدگاه
۸۰۰ خانواده زندانی تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان استان یزد قرار دارد
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد گفت: از بین ۲ هزارو ۵۰۰ خانواده زندانی در شهر یزد با رصد و پالایش‌های صورت گرفته ۸۰۰ خانواده تحت پوشش حمایت‌های انجمن حمایت از زندانیان استان قرار دارند. 

خبرگزاری میزان - غلامعلی دهشیری در همایش نسیم مهر گفت: خانواده زندانی قطعا از خانواده‌ای که عزیز خود را از دست داده است یتیم‌تر است، چون در شهری مانند یزد که آبرو برای افراد مهم می‌باشد حفظ راز زندگی در کنار شرایط سخت زندگی برای خانواده زندانی دردی به مراتب سنگین‌تر از درد یتیمی است.  

وی افزود: در همین راستا و از سال ۱۳۲۰ به صورت منسجم حمایت از خانواده زندانیان در مقابل آسیب‌ها توسط عده‌ای ازخیرین نیک اندیش مورد توجه قرار گرفت.  

رئیس کل دادگستری استان یزد نوع دوستی را از نشانه‌های مسلمانی دانست و اظهارکرد: حامیان و خیرین در انجمن حمایت از زندانیان مصداق خیر الناس من نفع الناس به معنی بهترین مردم کسی است که سود و نفعش بیشتر به مردم می‌رسد می‌باشند.  

وی تصریح کرد: خانواده‌های تحت پوشش این انجمن اغلب خانواده‌های مجرمانی می‌باشند که به واسطه جرائم سنگین به حبس‌های طولانی مدت محکوم شده و خانواده آن‌ها برای مدت طولانی با مشکل روبرو هستند و اینجاست که انجمن حمایت از زندانیان به میدان وارد شده و با کمک‌های همه جانبه خود هر چند کم این خانواده‌ها را مورد حمایت‌های مادی و معنوی خود قرار می‌دهند.  

دهشیری بر لزوم ایجاد منابع مالی مستمر برای انجمن حمایت از زندانیان تاکید کرد و گفت: در کنار حمایت‌های مادی، باید در بحث توانمندسازی خانواده زندانیان اهتمام جدی صورت گیرد.  

وی افزود: مظهر اقتدار دادستانی برخورد قاطع با متخلفین و مجرمین است و از سوی دیگر مظهر رافت و عطوفت دادستانی انجمن حمایت از خانواده زندانیان و گره گشایی از نیاز‌های خانواده زندانیان است.  

رئیس کل دادگستری استان یزد با بیان اینکه شاید وجود جامعه‌ای بدون زندانی غیر قابل تصور باشد، تصریح کرد: به دلیل تعارض منافع و زیاده خواهی عده ای، قطعا هنجار‌های قانونی و اجتماعی توسط عده قلیلی از افراد نقص می‌شود که این امر و ضرورت حفظ جامعه از آسیب‌های آنان گواهی بر لزوم وجود زندان برای هر جامعه است.  

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: قطعا اولین قشری که بیشرین آسیب و لطمه را از زندانی شدن یک فرد می‌بیند خانواده زندانی است.  

محمد رضا حدادزاده درهمایش نسیم مهرگفت: از بین ۲ هزارو ۵۰۰ خانواده زندانی در شهر یزد با رصد و پالایش‌های صورت گرفته ۸۰۰ خانواده تحت پوشش حمایت‌های انجمن حمایت از زندانیان استان قرار دارند. 

وی افزود: با سیاست دادگستری کل واداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان شرایط لازم برای بازگشت ۳۰۰ زندانی غیر بومی به استان‌های خود فراهم شد که به طبع آن خانواه آنان نیز از استان مهاجرت کردند.

 دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد گفت: توجه به توانمندسازی خانواده زندانیا ن به ویژه در حوزه اشتغال از سیاست‌های اصلی این انجمن است. 

وی با تقدیر از حمایت‌های خیرین استان از انجمن حمایت از خانواده زندانیان گفت: در این حوزه نیز تلاش شده تا از کمک خیرین در جهت تولید و اشتغال با هدف رسیدن به درآمد پایدار استفاده شود.

گفتنی است همایش نسیم مهر به مناسبت روز حمایت از خانواده زندانیان به میزبانی کانون اصلاح و تربیت یزد برگزار شد.

انتهای پیام/


محدثه حجازی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
0
0
با سلام و خدا قوت یکی از آشنایان در زندان یزد بسر می برد ولی اخیرا به امکانات زندان خسارت زده که حدود 6-7میلیون تومان هزینه دارد که امکان پرداخت ندارم لطفا کمکم فرمایید.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *