ارائه بیش از ۲۷ هزار مشاوره رایگان با همت دادگستری استان یزد در سال ۱۴۰۱/ از ورود ۲ هزار و ۴۶۱ پرونده به محاکم استان جلوگیری شد

16:40 - 27 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۳۱۲۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
ارائه بیش از ۲۷ هزار مشاوره رایگان با همت دادگستری استان یزد در سال ۱۴۰۱/ از ورود ۲ هزار و ۴۶۱ پرونده به محاکم استان جلوگیری شد
رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب یزد از ارائۀ بیش از ۲۷ هزار مشاوره حقوقی و کیفری و معاضدت قضایی با همت دادگستری استان یزد و در نتیجه جلوگیری از ورود ۲ هزار و ۴۶۱ پرونده به محاکم استان در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

خبرگزاری میزان - یدالله جعفری با اعلام خبر بیش از ۲۷ هزار مشاوره حقوقی وکیفری توسط دادگستری استان یزد، اظهارکرد: سال ۱۴۰۱ بیش از ۲۷ هزار نفر در اداره ارشاد و معاضدت قضایی دادگستری استان به صورت رایگان مشاوره حقوقی و کیفری دریافت کردند که نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش ۳۰ درصدی داشته است.

رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب یزد افزود: از تعداد کل مشاوره‌ها، ۲۱ هزار و ۸۸۲ نفر به صورت حضوری و ۵ هزار و ۵۹۲ نفر به صورت تلفنی مشاوره شده اند که نسبت به سال ۱۴۰۰ به ترتیب رشد۲۷و۴۷درصدی داشته است.

وی افزود: باهدف توانمندساختن مراجعه کنندگان به مراجع قضایی و جلب رضایت آنان و رعایت حقوق همه جانبه آن‌ها که از وظایف اداره ارشا دومعاضدت قضایی بوده ودرراستای بهره گیری از وکلای معاضدتی برای مراجعان بی بضاعت در سال گذشته یک هزار و ۷۵۷ وکیل باحضوردراداره مذکورنسبت به ارائه مشاوره به مراجعان اقدام نموده اند.
جعفری گفت: با توجه به مشاوره‌های صورت گرفته وارائه راهکار‌های غیرقضایی تعداد ۲ هزار و ۴۶۱ نفر از ارائه دادخواست به دستگاه قضا انصراف دادند.

وی اضافه کرد: باتوجه به تفاهم نامه‌های بین دادگستری استان یزد با اداره‌های «بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیادشهید وموارد ارجاعی توسط دفترامام جمعه محترم شهرستان یزد در سال ۱۴۰۱ تعداد ۶۴۶ نفر وکیل معاضدتی برای پیگیری پرونده‌های افرادبی بضاعت ونیازمند معرفی شده که نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.

رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب یزد، همچنین تاکید کرد: با عنایت به تفاهم با «اتاق اصناف وخانه کارگراستان یزد» نیزیک نفروکیل درهفته یک روز به مراجع مذکور جهت ارشاد و معاضدت قضایی و پاسخگویی به سوالات حقوقی و قضایی صنف مربوطه معرفی شده که باتوجه به مراتب مذکوربا ارایه مشاوره صحیح و بموقع و فعالیت‌های برون سازمانی، با رعایت حقوق مراجعان، می‌تواند در کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضا تاثیر بسزایی داشته باشد.
انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستر اقدامات

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *