رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

نرخ بالاتر مرگ و میر سیاه‌پوستان در مقایسه با سفیدپوستان/ تداوم تبعیض در سیستم مراقبت‌های بهداشتی آمریکا

14:27 - 28 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۳۲۷۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
نرخ بالاتر مرگ و میر سیاه‌پوستان در مقایسه با سفیدپوستان/ تداوم تبعیض در سیستم مراقبت‌های بهداشتی آمریکا
در دوره ۲۲ ساله اخیر، جمعیت سیاه‌پوست در آمریکا بیش از ۱.۶۳ میلیون مرگ و میر اضافی را تجربه کرده است.

خبرگزاری میزان - مطالعه جدیدی توسط مجله انجمن پزشکی آمریکا (JAMA) نشان می‌دهد که سیاه‌پوستان در آمریکا در مقایسه با همتایان سفیدپوست خود در بازه زمانی بین سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۲۰ بیش از ۱.۶۳ میلیون مرگ و میر بیشتر را تجربه کردند. 

به گزارش «ان‌بی‌سی نیوز»، در این مطالعه آمده است: در دوره ۲۲ ساله اخیر، جمعیت سیاه‌پوست در آمریکا بیش از ۱.۶۳ میلیون مرگ و میر اضافی و بیش از ۸۰ میلیون سال زندگی اضافی را در مقایسه با جمعیت سفیدپوست از دست داده است. 

این مطالعه نشان داد که بهبود در کاهش نابرابری در رکود بوده و در سال ۲۰۲۰، شکاف بین جمعیت سیاه‌پوستان و سفیدپوستان افزایش یافت. 

این مطالعه برای ارزیابی روند‌هایی انجام شد که به مرگ و میر بیش از حد و از دست دادن زندگی در میان سیاه‌پوستان منجر شده است.

«هارلان کرومولز»، نویسنده اصلی این مطالعه و متخصص قلب، گفت که هیچ دلیل بیولوژیکی وجود ندارد که چرا سیاه‌پوستان با نرخ بیشتری در مقایسه با سفیدپوستان جان خود را از دست می‌دهند.

او گفت: تفاوت‌ها در زمینه مرگ‌ها، تابعی از ساختار اجتماعی جامعه ما، میراث، تاریخ و تداوم نژادپرستی ساختاری در جامعه است.

مطالعه‌ای که در اکتبر ۲۰۲۰ در ژورنال Circulation منتشر شد، نشان داد که افراد سفیدپوستی که از نارسایی قلبی رنج می‌برند، دو برابر بیشتر از بیماران سیاه‌پوست، پیوند قلب یا دستگاه کمک بطنی دریافت می‌کنند.

«توماس کاسینو»، اولین نویسنده این مطالعه و یک مربی بالینی در بخش بیماری‌های قلبی عروقی در دانشگاه میشیگان گفت: مجموع شواهد نشان می‌دهد که ما خود در حال تداوم نابرابری‌های فعلی هستیم.

بین جولای ۲۰۱۵ و ژوئن ۲۰۱۶، محققان داده‌های ۳۷۷ بزرگسال تحت درمان نارسایی قلبی در آمریکا را بررسی کردند که فقط ۲۷ درصد از آن‌ها سیاه‌پوست بودند. 

همچنین یک تحقیق که در ماه آوریل منتشر شد، نشان داد که افراد مسن آمریکایی بیشتر از سالمندان در ۱۰ کشور مرفه دیگر، تبعیض نژادی و قومیتی را در سیستم مراقبت‌های بهداشتی این کشور گزارش می‌کنند.

۲۵ درصد از سیاه‌پوستان بالای ۶۰ سال احساس می‌کنند که متخصصان سلامت با آن‌ها ناعادلانه رفتار می‌کنند یا نگرانی‌هایشان را به دلیل نژاد یا منشاء قومی آن‌ها جدی نمی‌گیرند. 

بر اساس این تحقیق، زنان سیاه‌پوست در آمریکا تقریباً سه برابر بیشتر از زنان سفیدپوست در معرض خطر مرگ ناشی از مشکلات بارداری هستند. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *