رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

حذف محتواهای مربوط به جنبش‌های سیاه پوستان از کتب درسی آمریکا

12:19 - 25 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۲۷۴۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
حذف محتواهای مربوط به جنبش‌های سیاه پوستان از کتب درسی آمریکا
مقام‎های آموزشی فلوریدا اقدام به حذف محتوا‌های مربوط به جنبش جان سیاه پوستان مهم است از کتب درسی کرده‌اند.

خبرگزاری میزان - دانش‌آموزان در سراسر ایالت فلوریدا کتاب‌های جدید «مطالعات اجتماعی» دریافت خواهند کرد، اما بسیاری از مسائل اجتماعی اخیر در این کتاب‌ها حذف شده است.

به گزارش «wptv»، این بخشی از یک «فرآیند پذیرش» است که به طور معمول هر چند سال یکبار اتفاق می‌افتد.

با این حال، در سال جاری به دلیل قوانین جدیدی که در فلوریدا به تصویب رسیده است که آنچه را که می‌توان در کلاس درس آموزش داد، مانند قانون به اصطلاح «قانون WOKE متوقف کنید»، بحث و جدل بیشتری به همراه داشت.

حذف محتوای مربوط به جنبش جان سیاه پوستان مهم است

در سال ۲۰۲۰، جنبش زندگی سیاه‌پوستان مهم است و تظاهرات علیه بی‌عدالتی اجتماعی در سراسر آمریکا برپا شد اما یک درس در مورد آن‌ها از یک کتاب درسی مربوط به مطالعات اجتماعی برای دانش آموزان فلوریدا حذف شد.

«رابرت میچل»، بنیانگذار «Muck City Black Lives Matter in the Glades» می‌گوید: من آن را تلاشی برای پنهان کردن حقیقت و نادیده گرفتن کمک سیاه‎پوستان آمریکایی به این کشور می‌دانم؛ این واکنش اولیه «میچل» به حذف بود.

وزارت آموزش فلوریدا آن را به عنوان نمونه‌ای از مطالبی به اشتراک گذاشت که ناشران باید قبل از پذیرفته شدن کتاب‌هایشان و خرید مدارس آن‌ها را تغییر می‌دادند.

پاراگراف‌های این کتاب درسی احتمالی دوره راهنمایی تحت عنوان «دعا‌های جدید برای عدالت اجتماعی» بود که جزئیات جنبش «سیاه‌پوستان مهم است» و قتل «جورج فلوید» را نشان می‌داد.

به گفته اداره آموزش این ایالت، این موضوع به عنوان یک «موضوع ناخواسته» در نظر گرفته شد.

«مانی دیاز»، کمیسر آموزش فلوریدا، گفت که برای حفظ استاندارد‌های استثنایی خود، باید اطمینان حاصل کنیم که دانش‌آموزان و معلمان ما دارای بالاترین کیفیت مطالب در دسترس هستند؛ موادی که بر حقایق تاریخی تمرکز دارند و عاری از نادرستی یا لفاظی ایدئولوژیک هستند.

مقام‎های آموزشی فلوریدا، می‌گویند: زمانی که این مطالب برای نخستین بار ارائه شد، تنها ۱۹ درصد مورد تایید قرار گرفتند. پس از همکاری با ناشران برای حذف محتوایی که ایالت آن را نادرست یا مطابق با قانون فلوریدا می‌داند، ۶۶ درصد مطالب مورد تایید قرار گرفت.

حذف ده‌ها مطلب مربوط به سیاه پوستان

اداره آموزش این ایالت به تازگی در جدیدترین تلاش تحت نظر دولت محلی فلوریدا ده‌ها کتاب درسی مطالعات اجتماعی را رد کرده و با ناشران برای ویرایش ده‌ها کتاب دیگر همکاری کرده است. 

این جدیدترین تلاش از سوی «ران دیسانتیس»، فرماندار فلوریدا برا‌ی حذف مسائل مورد بحث به‌ویژه مسائل مربوط به نژاد و عدالت اجتماعی معاصر به شمار می‌رود.

بیانیه وزارت آموزش فلوریدا، می‎گوید که مقام‎های ایالتی ابتدا ۸۲ کتاب از ۱۰۱ کتاب درسی ارائه شده را به دلیل آنچه که آن‌ها «مواد نادرست، اشتباهات و سایر اطلاعاتی که با قوانین فلوریدا مطابقت نداشت» رد کردند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *