مخبر: تمامی کشور‌های منطقه از کریدور شمال- جنوب منتفع می‌شوند/ تسریع در حذف دلار از تبادلات مالی ایران و روسیه ضرورت دارد

20:36 - 27 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۳۱۸۴
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
مخبر: تمامی کشور‌های منطقه از کریدور شمال- جنوب منتفع می‌شوند/ تسریع در حذف دلار از تبادلات مالی ایران و روسیه ضرورت دارد
معاون اول رییس جمهور در خصوص توافق نامه اجرای پروژه کریدور شمال- جنوب گفت: اطمینان دارم کشور‌های منطقه از این اقدام منتفع خواهند شد. 

خبرگزاری میزان_ محمد مخبر، معاون اول رییس جمهور امضای توافق نامه اجرای پروژه کریدور شمال- جنوب را گامی مهم در روابط ایران و روسیه توصیف کرد و گفت: باید با جدیت عملیاتی شدن این توافق را پیگیری کنیم و اطمینان دارم کشور‌های منطقه از این اقدام منتفع خواهند شد. 

محمد مخبر عصر امروز (چهارشنبه) در دیدار الکساندر نواک معاون نخست وزیر روسیه با تاکید بر اینکه بخش خصوصی دو کشور باید بیش از پیش وارد عرصه تعاملات اقتصادی فیمابین شوند، تصریح کرد: باید تلاش کنیم با پیشتازی بخش خصوصی دو کشور تمامی ظرفیت‌های موجود را به خدمت بگیریم.

معاون اول رییس جمهور تسریع در حذف دلار از مناسبات ارزی را مورد تاکید قرار داد و افزود: حذف دلار از تبادلات مالی تهران و مسکو از اهمیت فراوانی برای سرعت دادن به روند همکاری‌های اقتصادی برخوردار است.

ضرورت توجه به توسعه همکاری‌ها در حوزه‌های مرتبط با نفت، حمل و نقل و خودروسازی از دیگر موضوعات مورد تاکید معاون اول رئیس جمهور در این دیدار بود.

الکساندر نواک معاون نخست وزیر روسیه نیز در این دیدار با قدردانی از معاون اول رییس جمهور بخاطر اهتمام ویژه نسبت به پروژه کریدور شمال- جنوب، گفت: این کریدور یک مسیر سوق الجیشی برای ایران و روسیه و تمام کشور‌های منطقه ایجاد خواهد کرد.

وی با اشاره به بررسی زمینه‌های مختلف همکاری در مذاکرات دو هیات، اظهار داشت: در این سفر همکاری‌های فیمابین در زمینه‌های نفت، گاز، امور بانکی، صنعت و کشاورزی مورد بررسی قرار گرفت و به توافقات خوبی در زمینه‌های تجاری و اقتصادی رسیدیم.

معاون نخست وزیر روسیه همچنین با اشاره به بازدید‌های خود از برخی مراکز صنعتی ایران، توانمندی‌های کشورمان را در حوزه‌های مختلف علم و فناری مورد تقدیر قرار داد و افزود: مسکو به دنبال قله‌های جدید در همکاری‌های تجاری و اقتصادی با تهران است.

در حاشیه این دیدار همچنین جواد اوجی وزیر نفت ایران و الکساندر نواک معاون نخست‌وزیر روسیه به عنوان روسای کمیسیون مشترک همکاری‌های تجاری و اقتصادی دو کشور یک بیانیه مشترک در خصوص همکاری‌های فیمابین امضا کردند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *